Mysleli jste si, že současné Audi A6 nejde už nijak víc vylepšit? Pokud ano, pak vás asi zaujme hned několik nových paketů od ABT Sportsline, jenž jsou šité na míru právě pro tenhle manažerský vůz.
Před pár měsíci se povedlo firmě ABT posílit o rovných 100 koní Audi S6 a dneškem je na řadě obyčejná A6ka. Ta v klasickém provedení nabízí s motorem 2.0 TDI výkon 190 koní a 400 Nm točivého momentu. Jenže díky ABT Sportsline nyní zesílila na 215 koní a 440 Nm točivého momentu.
Kdo chce něco silnějšího, v nabídce je je i šestiválcová motorizace 3.0 TDI V6, která nyní poskytuje působivých 365 koní a 710 Nm. ABT má také v nabídce motor 3.0 TFSI V6, který Audi nabízí s výkonem 333 koní a 440 Nm. Díky úpravám ale tuner dovede z motoru dostat 410 koní a 520 Nm.
Firma ABT vyvinula i aerodynamicky optimalizovaný body kit. Obsahuje rozšířené blatníky, kryty zpětných zrcátek z uhlíkových vláken, zadní spoiler, tlumič výfuku a loga ABT na karoserii. K dispozici jsou také kola o rozměru 19-, 20- a 21 palců a výškové nastavitelné odpružení.
Ostatní vylepšení zahrnují osmipístové brzdové třmeny vpředu s kotouči o rozměru 380x34mm, zatímco v kabině se nachází startovací tlačítko s osvětleným logem, ABT rohože, exkluzivní rohož do zavazadlového prostoru a boční prahy s diodami LED s logem ABT.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.