Elektromobil Nissan Leaf se pro další modelový rok 2016 dočkal výrazného zlepšení v oblasti dojezdu na jedno nabití. Stojí za tím instalace většího akumulátoru o kapacitě 30 kWh.
U Nissanu se pracuje na druhé generaci Leafu, jenže než přijde, musí se ten současný neustále zlepšovat a vyrovnávat se konkurenci. Asi i proto se pro rok 2016 stane základem 30 kWh akumulátor, který se bude prodávat společně se stávající verzí vozu o kapacitě 24 kWh. Tato nová lithium-iontová baterie s sebou nese nárůst v rozsahu kolem 25%, což znamená, že Leaf bude moci ujet až 250 km na jedno nabití.
Nová baterie je vlastně stejně velká, jako ta s menší kapacitou, ale přitom váží jen o 21 kg víc. Ve svých elektrodách má uhlík, dusík a hořčík pro zvýšení výkonu. Nissan bude nabízet tuto novou baterii se záruka 8 let / nebo ujetí 160 tisíc km.
Předseda představenstva společnosti Nissan v Evropě Paul Willcox poznamenal: „Model LEAF, který je nejprodávanějším elektromobilem na světě, teď bude ještě lepší. Dojezd 250 km otevírá svět elektromobilů tisícům řidičů po celé Evropě, kteří dosud příliš nevěřili tomu, že by pro ně elektromobil mohl být tou pravou volbou. Díky delšímu dojezdu bude pořízení vozu LEAF snadnější první volbou pro mnohem větší počet řidičů."
Výrobu modelu LEAF 30 kWh bude nadále zajišťovat továrna společnosti Nissan v britském Sunderlandu. Prodej v Evropě začne v lednu 2016. Ceny a finální specifikace pro jednotlivé trhy budou oznámeny brzy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?