Elektromobil Nissan Leaf se pro další modelový rok 2016 dočkal výrazného zlepšení v oblasti dojezdu na jedno nabití. Stojí za tím instalace většího akumulátoru o kapacitě 30 kWh.
U Nissanu se pracuje na druhé generaci Leafu, jenže než přijde, musí se ten současný neustále zlepšovat a vyrovnávat se konkurenci. Asi i proto se pro rok 2016 stane základem 30 kWh akumulátor, který se bude prodávat společně se stávající verzí vozu o kapacitě 24 kWh. Tato nová lithium-iontová baterie s sebou nese nárůst v rozsahu kolem 25%, což znamená, že Leaf bude moci ujet až 250 km na jedno nabití.
Nová baterie je vlastně stejně velká, jako ta s menší kapacitou, ale přitom váží jen o 21 kg víc. Ve svých elektrodách má uhlík, dusík a hořčík pro zvýšení výkonu. Nissan bude nabízet tuto novou baterii se záruka 8 let / nebo ujetí 160 tisíc km.
Předseda představenstva společnosti Nissan v Evropě Paul Willcox poznamenal: „Model LEAF, který je nejprodávanějším elektromobilem na světě, teď bude ještě lepší. Dojezd 250 km otevírá svět elektromobilů tisícům řidičů po celé Evropě, kteří dosud příliš nevěřili tomu, že by pro ně elektromobil mohl být tou pravou volbou. Díky delšímu dojezdu bude pořízení vozu LEAF snadnější první volbou pro mnohem větší počet řidičů."
Výrobu modelu LEAF 30 kWh bude nadále zajišťovat továrna společnosti Nissan v britském Sunderlandu. Prodej v Evropě začne v lednu 2016. Ceny a finální specifikace pro jednotlivé trhy budou oznámeny brzy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.