Nissan Leaf dostal větší 30 kWh baterii, ujede až 250 km

ar5, 11. září 2015, 09:25 Google+

Elektromobil Nissan Leaf se pro další modelový rok 2016 dočkal výrazného zlepšení v oblasti dojezdu na jedno nabití. Stojí za tím instalace většího akumulátoru o kapacitě 30 kWh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Leaf

Nissan Leaf | foto: Nissan

Sdílejte článek

U Nissanu se pracuje na druhé generaci Leafu, jenže než přijde, musí se ten současný neustále zlepšovat a vyrovnávat se konkurenci. Asi i proto se pro rok 2016 stane základem 30 kWh akumulátor, který se bude prodávat společně se stávající verzí vozu o kapacitě 24 kWh. Tato nová lithium-iontová baterie s sebou nese nárůst v rozsahu kolem 25%, což znamená, že Leaf bude moci ujet až 250 km na jedno nabití.

Nová baterie je vlastně stejně velká, jako ta s menší kapacitou, ale přitom váží jen o 21 kg víc.  Ve svých elektrodách má uhlík, dusík a hořčík pro zvýšení výkonu. Nissan bude nabízet tuto novou baterii se záruka 8 let / nebo ujetí 160 tisíc km.

Předseda představenstva společnosti Nissan v Evropě Paul Willcox poznamenal: „Model LEAF, který je nejprodávanějším elektromobilem na světě, teď bude ještě lepší. Dojezd 250 km otevírá svět elektromobilů tisícům řidičů po celé Evropě, kteří dosud příliš nevěřili tomu, že by pro ně elektromobil mohl být tou pravou volbou. Díky delšímu dojezdu bude pořízení vozu LEAF snadnější první volbou pro mnohem větší počet řidičů."

Výrobu modelu LEAF 30 kWh bude nadále zajišťovat továrna společnosti Nissan v britském Sunderlandu. Prodej v Evropě začne v lednu 2016. Ceny a finální specifikace pro jednotlivé trhy budou oznámeny brzy.

Vytisknout

Diskuze: Nissan Leaf dostal větší 30 kWh baterii, ujede až 250 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Koenigsegg Regera

Koenigsegg zvažuje výrobu nových modelů! Který naopak odmítá?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud