Nová 911 je plná změn. Kromě té nejradikálnější, přináší i nové technologie. Takže v dvoumístném sporťáku vám udělá Wi-Fi hotspot, nebo hlídání mrtvého úhlu.
Nová 911 sice na první pohled vypadá stejně, ale je zcela odlišná od té předchozí. Spolu s faceliftem přišel krapet odlišný design, hlavní změna je ale v motorovém prostoru. Příchod přeplňovaného motoru ovlivnil i vnější rozměry. Nová technika potřebuje více místa.
A když je řeč o nové technice, tak jí trochu specifikujeme. Pod zadní kapotou je nově plochý šestiválec o objemu rovné 3 litry. Ten je navíc přeplňován dvojicí turbodmychadel. Základní model Carrera disponuje výkonem 370 koní (před faceliftem 350 koní) a maximem točivého momentu 450 Nm (nárůst o 60 Nm). Důležitou vlastností motoru je rozsah maxima točivého momentu, které je dostupné v oblasti od 1700 do 5000 otáček za minutu.
Díky tomu zvládá 911 Carrera zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy (s převodovkou PDK), o 50 silnější Carrera S dokonce za 3,9 sekundy. Přičemž spotřeba „na papíře“ je jen 7,4 litru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.