Nová 911 je plná změn. Kromě té nejradikálnější, přináší i nové technologie. Takže v dvoumístném sporťáku vám udělá Wi-Fi hotspot, nebo hlídání mrtvého úhlu.
Nová 911 sice na první pohled vypadá stejně, ale je zcela odlišná od té předchozí. Spolu s faceliftem přišel krapet odlišný design, hlavní změna je ale v motorovém prostoru. Příchod přeplňovaného motoru ovlivnil i vnější rozměry. Nová technika potřebuje více místa.
A když je řeč o nové technice, tak jí trochu specifikujeme. Pod zadní kapotou je nově plochý šestiválec o objemu rovné 3 litry. Ten je navíc přeplňován dvojicí turbodmychadel. Základní model Carrera disponuje výkonem 370 koní (před faceliftem 350 koní) a maximem točivého momentu 450 Nm (nárůst o 60 Nm). Důležitou vlastností motoru je rozsah maxima točivého momentu, které je dostupné v oblasti od 1700 do 5000 otáček za minutu.
Díky tomu zvládá 911 Carrera zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy (s převodovkou PDK), o 50 silnější Carrera S dokonce za 3,9 sekundy. Přičemž spotřeba „na papíře“ je jen 7,4 litru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?