Švédský Koenigsegg patří mezi automobilky, které staví ty nejsilnější sériové vozy na světě a s každým svým krokem se pokouší překročit známé limity. Příkladem jsou vozy jako Agera R, One:1 nebo nejnovější výkřik extrémní techniky – Regera.
Napadlo vás ale někdy, proč taková automobilka, jako je Koenigsegg, nevyužívá pohon všech 4 kol? Ve vozech, jejichž výkon přesahuje 1 000 koní, by se jistě pohon 4x4 hodil. A právě otázku, proč nebyla ve vozech Koenigsegg zatím použita koncepce pohonu všech kol, položil během online dotazování jeden fanoušek přímo zakladateli značky.
Christian von Koenigsegg na tuto otázku odpověděl podobnými slovy, kterými Ferrari odůvodňovalo vývoj zcela nového systém 4x4 pro vůz FF. Pro zajištění pohonu všech kol, je totiž nutné nějakým způsobem přenést sílu motoru na každé jednotlivé kolo. Pokud je tedy motor vzadu, je nutné k předním kolům sílu motoru dovést hnacím ústrojím. To přináší nejen hmotnost, také vyžaduje zvýšení vozu a další úpravy, které zhoršují aerodynamiku a další elementy.
Koenigsegg tak prozatím pohon 4x4 na svých vozech odmítá, to ale neplatí o budoucích vozech. Uvádí totiž, že řešení, které přineslo Porsche 918, je pro supersport ideální. Tedy benzínový motor působí jako základní hnací prvek pro zadní kola a každé přední kolo má svůj vlastní elektromotor. Tyto motory jsou ale dle Koenigseggu stále zbytečně těžké. Dodává ale, že jakmile přijde taková technologie, která umožní postavení lehčích elektromotorů, dočkáme se i Koenigseggů s pohonem 4x4.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?