Švédský Koenigsegg patří mezi automobilky, které staví ty nejsilnější sériové vozy na světě a s každým svým krokem se pokouší překročit známé limity. Příkladem jsou vozy jako Agera R, One:1 nebo nejnovější výkřik extrémní techniky – Regera.
Napadlo vás ale někdy, proč taková automobilka, jako je Koenigsegg, nevyužívá pohon všech 4 kol? Ve vozech, jejichž výkon přesahuje 1 000 koní, by se jistě pohon 4x4 hodil. A právě otázku, proč nebyla ve vozech Koenigsegg zatím použita koncepce pohonu všech kol, položil během online dotazování jeden fanoušek přímo zakladateli značky.
Christian von Koenigsegg na tuto otázku odpověděl podobnými slovy, kterými Ferrari odůvodňovalo vývoj zcela nového systém 4x4 pro vůz FF. Pro zajištění pohonu všech kol, je totiž nutné nějakým způsobem přenést sílu motoru na každé jednotlivé kolo. Pokud je tedy motor vzadu, je nutné k předním kolům sílu motoru dovést hnacím ústrojím. To přináší nejen hmotnost, také vyžaduje zvýšení vozu a další úpravy, které zhoršují aerodynamiku a další elementy.
Koenigsegg tak prozatím pohon 4x4 na svých vozech odmítá, to ale neplatí o budoucích vozech. Uvádí totiž, že řešení, které přineslo Porsche 918, je pro supersport ideální. Tedy benzínový motor působí jako základní hnací prvek pro zadní kola a každé přední kolo má svůj vlastní elektromotor. Tyto motory jsou ale dle Koenigseggu stále zbytečně těžké. Dodává ale, že jakmile přijde taková technologie, která umožní postavení lehčích elektromotorů, dočkáme se i Koenigseggů s pohonem 4x4.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?