K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Dočkáme se Koenigseggu s pohonem 4x4?

ar3, 29. srpna 2015, 10:00 Google+

Švédský Koenigsegg patří mezi automobilky, které staví ty nejsilnější sériové vozy na světě a s každým svým krokem se pokouší překročit známé limity. Příkladem jsou vozy jako Agera R, One:1 nebo nejnovější výkřik extrémní techniky – Regera.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koenigsegg Regera je nejvýkonější vůz, který kdy vzešel ze Švédska

Koenigsegg Regera je nejvýkonější vůz, který kdy vzešel ze Švédska | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Napadlo vás ale někdy, proč taková automobilka, jako je Koenigsegg, nevyužívá pohon všech 4 kol? Ve vozech, jejichž výkon přesahuje 1 000 koní, by se jistě pohon 4x4 hodil. A právě otázku, proč nebyla ve vozech Koenigsegg zatím použita koncepce pohonu všech kol, položil během online dotazování jeden fanoušek přímo zakladateli značky.

Christian von Koenigsegg na tuto otázku odpověděl podobnými slovy, kterými Ferrari odůvodňovalo vývoj zcela nového systém 4x4 pro vůz FF. Pro zajištění pohonu všech kol, je totiž nutné nějakým způsobem přenést sílu motoru na každé jednotlivé kolo. Pokud je tedy motor vzadu, je nutné k předním kolům sílu motoru dovést hnacím ústrojím. To přináší nejen hmotnost, také vyžaduje zvýšení vozu a další úpravy, které zhoršují aerodynamiku a další elementy.

Koenigsegg tak prozatím pohon 4x4 na svých vozech odmítá, to ale neplatí o budoucích vozech. Uvádí totiž, že řešení, které přineslo Porsche 918, je pro supersport ideální. Tedy benzínový motor působí jako základní hnací prvek pro zadní kola a každé přední kolo má svůj vlastní elektromotor. Tyto motory jsou ale dle Koenigseggu stále zbytečně těžké. Dodává ale, že jakmile přijde taková technologie, která umožní postavení lehčích elektromotorů, dočkáme se i Koenigseggů s pohonem 4x4.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dočkáme se Koenigseggu s pohonem 4x4?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tesla Model 3

Nepochopitelný přístup Tesly? Opožděné dodávky mohou zákazníkům ušetřit miliardy

Spojka sportovního kupé Honda Prelude neměla šanci tohle ustát

VIDEO: Proč netahat kamion osobákem? Tenhle řidič dostal tvrdou lekci

Avia A30 valník

Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

Škoda Fabia

Pokračování: Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

Alkohol

Nadejcháš - neřídíš! Auto-lock systém by mohl zachránit až 5000 životů ročně

Elektrokolo

Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

reklama
reklama

Doporučujeme

BMW M235i od Daehler

Daehler vzalo do parády BMW M235i, výsledek je víc než skvělý

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

  3. Jak se vyhnout placení mýtného? Tento řidič přišel s neuvěřitelným nápadem

  4. Nejslavnější policejní kontrola? Tohle zastavení se stalo hitem internetu

  5. Jak během 0.03 sekundy přijít o 3 000 Kč? Policista se rozpovídal o moderních radarech

  6. Československý autobus kabriolet? Vyhlídkové RTO mohlo být i poctou první republice

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud