Úžasný supersport od Hondy, tedy Acury, se dočkal odkladu. Přijde vůbec?
Koncept tu byl před skoro třemi lety. Přesto stále nemá NSX hmatatelný konec, respektive začátek. První auta budou zřejmě až na jaře roku 2016 a prodejci je dostanou až záhy. Co za tím stojí je otázka úvahy, nebo spíše spekulací.
Na jedné straně se objevují výmluvy na vedení, které změnilo počáteční rozhodnutí. NSX bylo konstruováno se šestiválcem s atmosférickým plněním. Plán byl změněn a místo zachování věrnosti atmosféře se přeběhlo k dvojitě přeplňovanému šestiválci. Na druhé straně se objevují spekulace o tom, že už rozjeté testování provázejí potíže prototypů.
My se spíše přikláníme k první variantě. Každý z motoru totiž potřebuje jiné uložení. Zatímco atmosférický by uložený příčně, přeplňovaný šestiválec potřebuje více místa a tak bude uložen podélně. Navíc potřebuje 10 chladičů. Tudíž čas na vývoj se musel prodloužit.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?