Italské Lamborghini prohlásilo, že turbomotory pro několik příštích let ve svých vozech neplánuje. Jak to ale bude s jeho mateřskou automobilkou Audi a jejich supersportem R8?
Turbomotory pomalu a jistě vytlačují tradiční motory ze hry. Bhužel se tomu tak děje i na poli supersportů. Jako příklad si můžeme uvést například nové Ferrari 488 GTB nebo McLaren 650S.
Proti tomuto trendu se na odpor staví italské Lamborghini a nyní i jeho mateřská společnost Audi. To sice pro své běžné modely bude turbodmychadla využívat i nadále. To ale neplatí pro supersport R8.
To vyplývá z rozhovoru, který poskytl Jurgen Konigstedt, šéf vývoje motorů V6, V8 a V10 Audi, serveru CarAdvice. Audi R8 2016 je v současnosti nabízena se zážehovým 5,2 litrový agregátem V10. Tento motor dle slov Konigstedta poskytuje vozu stále dostatek výkonu a měl by Audi R8 vydržet i pro několik příštích let.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?