Italské Lamborghini prohlásilo, že turbomotory pro několik příštích let ve svých vozech neplánuje. Jak to ale bude s jeho mateřskou automobilkou Audi a jejich supersportem R8?
Turbomotory pomalu a jistě vytlačují tradiční motory ze hry. Bhužel se tomu tak děje i na poli supersportů. Jako příklad si můžeme uvést například nové Ferrari 488 GTB nebo McLaren 650S.
Proti tomuto trendu se na odpor staví italské Lamborghini a nyní i jeho mateřská společnost Audi. To sice pro své běžné modely bude turbodmychadla využívat i nadále. To ale neplatí pro supersport R8.
To vyplývá z rozhovoru, který poskytl Jurgen Konigstedt, šéf vývoje motorů V6, V8 a V10 Audi, serveru CarAdvice. Audi R8 2016 je v současnosti nabízena se zážehovým 5,2 litrový agregátem V10. Tento motor dle slov Konigstedta poskytuje vozu stále dostatek výkonu a měl by Audi R8 vydržet i pro několik příštích let.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.