Renault začíná poodhalovat techniku, kterou bude využívat nový sporťák Alpine.
Renault nedávno odhalil podobu svého nového sportovní vozu Alpine. Tento modrý ďábel se do prodejní sítě dostane již příští rok. Renault tak začíná pomalu odhalovat i technické specifikace tohoto sporťáku. Jedná se vlastně o malé překvapení. Očekávalo se totiž, že vůz bude poháněný motorem z ostrého Meganu RS nebo Clia RS.
Alpine bude ale pod svou kapotou ukrývat zcela nový agregát 1,8 Tce, který byl vyvinut na základě spolupráce s Nissanem. Tento motor je postaven na základě motoru 1,6 litru z Clia RS a bude dostupný hned ve třech výkonnostních variantách - 250 koní (185 kW), 275 koní (205 kW) a 300 koní (220 kW).
Všechny motorové varianty jsou spárovány s dvojspojkovou převodovkou EDC.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?