Renault začíná poodhalovat techniku, kterou bude využívat nový sporťák Alpine.
Renault nedávno odhalil podobu svého nového sportovní vozu Alpine. Tento modrý ďábel se do prodejní sítě dostane již příští rok. Renault tak začíná pomalu odhalovat i technické specifikace tohoto sporťáku. Jedná se vlastně o malé překvapení. Očekávalo se totiž, že vůz bude poháněný motorem z ostrého Meganu RS nebo Clia RS.
Alpine bude ale pod svou kapotou ukrývat zcela nový agregát 1,8 Tce, který byl vyvinut na základě spolupráce s Nissanem. Tento motor je postaven na základě motoru 1,6 litru z Clia RS a bude dostupný hned ve třech výkonnostních variantách - 250 koní (185 kW), 275 koní (205 kW) a 300 koní (220 kW).
Všechny motorové varianty jsou spárovány s dvojspojkovou převodovkou EDC.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?