Mercedes má zpět své prvenství mezi ostrými kompakty, silnější hot hatch než A45 AMG nekoupíte. Audi RS3 je zpátky na druhé příčce.
Krátký život na výsluní mělo Audi RS3. Jen pár měsíců mohlo těžit ze své výsadní pozice jakožto nejsilnějšího hot hatche na trhu. RS3 se svými 367 koňmi přebila stuttgartských 360 koní. Mercedes se ale rozhodl uzmuté první místo znovu začít okupovat. S faceliftem třídy A, přišla i silnější verze A45 AMG.
Dvoulitrový čtyřválec je vyšponovaný do extrému. Nejsilnější sériový dvoulitr na světě nyní produkuje neskutečných 381 koní v 6000 otáčkách za minutu. Obřímu výkonu sekunduje masivních 475 Nm točivého momentu, dostupných od 2250 do 5000 otáček.
Nechme stranou otázku životnosti a podívejme se na strohá čísla. Zrychlení z nuly na 100 km/h 4,1 sekundy (Audi RS3 4,2s) maximální rychlost 250 km/h (elektronicky omezená) a pro úplnost přidáme i tabulkovou spotřebu, která s tou reálnou nemá nic společného, protože hodnota 6,9 litru v kombinovaném režimu je holá utopie.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?