Honda již jako třetí automobilka vydala oficiální prohlášení, v němž svolává do servisů na 4,8 milionu vozidel kvůli vadným airbagům společnosti Takata. Celkový počet takto problémových vozidel tak již přesáhl počet 10 milionů!
Včera jsme přinesli informaci, že Japonské automobilky Toyota a Nissan svolávají do servisů svá vozidla vyrobená mezi lety 2003 a 2007, kvůli závadě na systému, jenž má v případě nehody nafouknout airbag. Ten je totiž vystřelen proti osobám ve vozidle přílišnou silou a uvolňuje velké množství ostrých šrapnelů, což může mít fatální následky.
Honda uvedla, že v následku zranění od tohoto vadného systému zemřelo během dopravních nehod již šest lidí.
Společnosti Toyota a Nissan kvůli tomuto problému již svolávají 6,5 milionu vozů. Honda dalších 4,8 milionu. Jedná se tak o více než 10 milionů vozidel s potencionálně vadným systémem, který namísto zachraňování životů životy ohrožuje.
Toyota uvedla, že se jdná především o vozy Corolla a Vitz (Yaris). Obě další automobilky a konkrétních typech vozidel zatím mlčí.
Tento systém dodává všem třem zmíněným výrobcům automobilů společnost Takata. Ta již čelí několika žalobám ve Spojených státech amerických a Kanadě.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.