Honda již jako třetí automobilka vydala oficiální prohlášení, v němž svolává do servisů na 4,8 milionu vozidel kvůli vadným airbagům společnosti Takata. Celkový počet takto problémových vozidel tak již přesáhl počet 10 milionů!
Včera jsme přinesli informaci, že Japonské automobilky Toyota a Nissan svolávají do servisů svá vozidla vyrobená mezi lety 2003 a 2007, kvůli závadě na systému, jenž má v případě nehody nafouknout airbag. Ten je totiž vystřelen proti osobám ve vozidle přílišnou silou a uvolňuje velké množství ostrých šrapnelů, což může mít fatální následky.
Honda uvedla, že v následku zranění od tohoto vadného systému zemřelo během dopravních nehod již šest lidí.
Společnosti Toyota a Nissan kvůli tomuto problému již svolávají 6,5 milionu vozů. Honda dalších 4,8 milionu. Jedná se tak o více než 10 milionů vozidel s potencionálně vadným systémem, který namísto zachraňování životů životy ohrožuje.
Toyota uvedla, že se jdná především o vozy Corolla a Vitz (Yaris). Obě další automobilky a konkrétních typech vozidel zatím mlčí.
Tento systém dodává všem třem zmíněným výrobcům automobilů společnost Takata. Ta již čelí několika žalobám ve Spojených státech amerických a Kanadě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?