Dalších 4,8 milionu vozů s vadnými arirbagy - tentokráte od Hondy

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz, foto: DaimlerChrysler
ar3 14. května 2015 09:54
Sdílej:

Honda již jako třetí automobilka vydala oficiální prohlášení, v němž svolává do servisů na 4,8 milionu vozidel kvůli vadným airbagům společnosti Takata. Celkový počet takto problémových vozidel tak již přesáhl počet 10 milionů!

Včera jsme přinesli informaci, že Japonské automobilky Toyota a Nissan svolávají do servisů svá vozidla vyrobená mezi lety 2003 a 2007, kvůli závadě na systému, jenž má v případě nehody nafouknout airbag. Ten je totiž vystřelen proti osobám ve vozidle přílišnou silou a uvolňuje velké množství ostrých šrapnelů, což může mít fatální následky.

Honda uvedla, že v následku zranění od tohoto vadného systému zemřelo během dopravních nehod již šest lidí.

Společnosti Toyota a Nissan kvůli tomuto problému již svolávají 6,5 milionu vozů. Honda dalších 4,8 milionu. Jedná se tak o více než 10 milionů vozidel s potencionálně vadným systémem, který namísto zachraňování životů životy ohrožuje.

Toyota uvedla, že se jdná především o vozy Corolla a Vitz (Yaris). Obě další automobilky a konkrétních typech vozidel zatím mlčí.

Tento systém dodává všem třem zmíněným výrobcům automobilů společnost Takata. Ta již čelí několika žalobám ve Spojených státech amerických a Kanadě.

 

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.