Znamená to konec legendárního modelu? Pověsti o hybridní verzi 911 nelhaly, zdá se, že její příchod je reálnější, než jsme si vůbec mysleli.
Porsche 918 Spyder naznačuje, jak může být kombinace spalovacího motoru a bateriemi poháněnými elektromotory přínosná. Vyvstává však otázka, zda je to nezbytné i u tak legendárních modelů, jako je například 911.
Zda si její sáhodlouhá historie zaslouží pošramocení v podobě hybridní verze necháme na každém zvlášť. Já osobně bych raději nechal 911 stále výhradně se spalovacím motorem. Můžete namítnout ledacos, ale baterie patří do Priusu, nebo Tesly, ne do legendy jako je 911.
Nicméně, poslední informace opět nahrávají tomu, že by se hybridní verze 911 stala realitou. Nejen kvůli nesmyslným emisním normám Evropské Unie, ale také kvůli zvyšujícímu se tlaku na spotřebu a nesmyslnou ekologii, která mnohdy není v reálném provoze až tak přínosná.
Konečné rozhodnutí má přijít do konce tohoto roku. Hybridní technologie by měly přinést nejen nižší papírovou spotřebu, ale také lepší dynamiku. Ano, ono to funguje, 918 Spyder je neskutečně rychlé auto, ale za každou cenu bych tu lepší dynamiku mít nemusel a co se týče 911, zde by byla cena v podobě elektromotorů a baterií dosti vysoká…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.