Navzdory tomu, že Cadillac CT6 má už jen šestiválec, chce Cadillac s vývojem osmiválců pokračovat, budou pro ty nejvýkonnější modely.
Vidlicové osmiválce u Cadillacu budeme vídat i nadále. Sice budou vyhrazeny jen pro Escalade a ostrým verzím V-series, ale zůstanou. Výbuch radosti může směle začít.
Dokonce to nebude ledajaký osmiválec. Bohužel na atmosféricky plněný motor zapomeňte, ale to neznamená, že bychom měli být zklamaní. Hovoří se totiž o supervýkonné verzi se dvěma turbodmychadly.
Tento krok u Cadillacu vítáme a to zvláště pak v souvislosti, v jaké vidí on svou vlastní budoucnost a to v konkurenci Mnichovskému BMW. Silné motory mu k tomu jistě dopomůžou. A to i v případě CT6, která chce soupeřit s BMW 7 a to prozatím „jen“ s šestiválcem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.