Podle vedení Ferrari mají přeplňované motory více negativ, nežli pozitiv. Která to jsou?
Italský výrobce není příliš nadšený z používání přeplňovaných motorů. Minimálně dle slov vysoce postaveného managera, který v rozhovoru pro Americká média mluvil o tom, jak to vidí on, respektive zbytek vedení Ferrari.
Ač není turbodmychadlem přeplňovaný motor u Ferrari žádnou vzácností, radost z toho nemají. Přeplňování se jím zdá jako trochu nevhodné řešení. I když všichni výrobci snižují objemy a přeplňují a vše doprovází hezkými slovy o snížení emisí a zvýšení výkonu, Ferrari na to má trochu jiný názor.
Podle něj lze dosáhnout jen jednoho, tedy buďto vyššího výkonu, nebo nižších emisí. I když na papíře roste obojí, v reálném provozu je spotřeba mnohem vyšší, a tím i emise CO2. To musíme kvitovat, jen s velmi malým počtem vozů co ročně máme možnost otestovat jsme se přiblížili papírové spotřebě.
Další negativum je ztráta řidičské zábavy. Atmosférické velké motory se musely nechávat vytáčet až k červenému poli aby přišel ten nevyšší výkon. Nyní je vše dostupné v nízkých a středních otáčkách a to bez výrazné gradace. To pochopitelně nezlepšuje zážitek z jízdy.
Nezapomeňme ani na zvuk, který předchozí nepřeplňované motory měly. I kvůli němu byly vozy Ferrari tak oblíbené a dnes s přeplňováním? No zkrátka je to úplně o něčem jiném.
A na závěr jejich spolehlivost. S přeplňováním přichází nejen složitější konstrukce a větší namáhání motoru, ale také daleko komplikovanější chod a spousta dalších proměnných s kterými musí řídící jednotka počítat. Jedná se tak o další komponenty a systémy, s kterými může být v budoucnu problém.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.