Ferrari zdůvodňuje proč jsou turba špatným řešením

ar2, 1. února 2015, 19:50 Google+

Podle vedení Ferrari mají přeplňované motory více negativ, nežli pozitiv. Která to jsou?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Italský výrobce není příliš nadšený z používání přeplňovaných motorů. Minimálně dle slov vysoce postaveného managera, který v rozhovoru pro Americká média mluvil o tom, jak to vidí on, respektive zbytek vedení Ferrari.

Ač není turbodmychadlem přeplňovaný motor u Ferrari žádnou vzácností, radost z toho nemají. Přeplňování se jím zdá jako trochu nevhodné řešení. I když všichni výrobci snižují objemy a přeplňují a vše doprovází hezkými slovy o snížení emisí a zvýšení výkonu, Ferrari na to má trochu jiný názor.

Podle něj lze dosáhnout jen jednoho, tedy buďto vyššího výkonu, nebo nižších emisí. I když na papíře roste obojí, v reálném provozu je spotřeba mnohem vyšší, a tím i emise CO2. To musíme kvitovat, jen s velmi malým počtem vozů co ročně máme možnost otestovat jsme se přiblížili papírové spotřebě.

Další negativum je ztráta řidičské zábavy. Atmosférické velké motory se musely nechávat vytáčet až k červenému poli aby přišel ten nevyšší výkon. Nyní je vše dostupné v nízkých a středních otáčkách a to bez výrazné gradace. To pochopitelně nezlepšuje zážitek z jízdy.

Nezapomeňme ani na zvuk, který předchozí nepřeplňované motory měly. I kvůli němu byly vozy Ferrari tak oblíbené a dnes s přeplňováním? No zkrátka je to úplně o něčem jiném.

A na závěr jejich spolehlivost. S přeplňováním přichází nejen složitější konstrukce a větší namáhání motoru, ale také daleko komplikovanější chod a spousta dalších proměnných s kterými musí řídící jednotka počítat. Jedná se tak o další komponenty a systémy, s kterými může být v budoucnu problém.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari zdůvodňuje proč jsou turba špatným řešením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Hyundai vyhrál výběrové řízení, dodá Policii ČR 150 policejních ix35 - anotační foto

Hyundai vyhrál výběrové řízení, dodá Policii ČR 150 policejních ix35

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud