Ferrari zdůvodňuje proč jsou turba špatným řešením

ar2, 1. února 2015, 19:50 Google+

Podle vedení Ferrari mají přeplňované motory více negativ, nežli pozitiv. Která to jsou?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Italský výrobce není příliš nadšený z používání přeplňovaných motorů. Minimálně dle slov vysoce postaveného managera, který v rozhovoru pro Americká média mluvil o tom, jak to vidí on, respektive zbytek vedení Ferrari.

Ač není turbodmychadlem přeplňovaný motor u Ferrari žádnou vzácností, radost z toho nemají. Přeplňování se jím zdá jako trochu nevhodné řešení. I když všichni výrobci snižují objemy a přeplňují a vše doprovází hezkými slovy o snížení emisí a zvýšení výkonu, Ferrari na to má trochu jiný názor.

Podle něj lze dosáhnout jen jednoho, tedy buďto vyššího výkonu, nebo nižších emisí. I když na papíře roste obojí, v reálném provozu je spotřeba mnohem vyšší, a tím i emise CO2. To musíme kvitovat, jen s velmi malým počtem vozů co ročně máme možnost otestovat jsme se přiblížili papírové spotřebě.

Další negativum je ztráta řidičské zábavy. Atmosférické velké motory se musely nechávat vytáčet až k červenému poli aby přišel ten nevyšší výkon. Nyní je vše dostupné v nízkých a středních otáčkách a to bez výrazné gradace. To pochopitelně nezlepšuje zážitek z jízdy.

Nezapomeňme ani na zvuk, který předchozí nepřeplňované motory měly. I kvůli němu byly vozy Ferrari tak oblíbené a dnes s přeplňováním? No zkrátka je to úplně o něčem jiném.

A na závěr jejich spolehlivost. S přeplňováním přichází nejen složitější konstrukce a větší namáhání motoru, ale také daleko komplikovanější chod a spousta dalších proměnných s kterými musí řídící jednotka počítat. Jedná se tak o další komponenty a systémy, s kterými může být v budoucnu problém.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari zdůvodňuje proč jsou turba špatným řešením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hyundai vyhrál výběrové řízení, dodá Policii ČR 150 policejních ix35 - anotační foto

Hyundai vyhrál výběrové řízení, dodá Policii ČR 150 policejních ix35

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud