Podle vedení Ferrari mají přeplňované motory více negativ, nežli pozitiv. Která to jsou?
Italský výrobce není příliš nadšený z používání přeplňovaných motorů. Minimálně dle slov vysoce postaveného managera, který v rozhovoru pro Americká média mluvil o tom, jak to vidí on, respektive zbytek vedení Ferrari.
Ač není turbodmychadlem přeplňovaný motor u Ferrari žádnou vzácností, radost z toho nemají. Přeplňování se jím zdá jako trochu nevhodné řešení. I když všichni výrobci snižují objemy a přeplňují a vše doprovází hezkými slovy o snížení emisí a zvýšení výkonu, Ferrari na to má trochu jiný názor.
Podle něj lze dosáhnout jen jednoho, tedy buďto vyššího výkonu, nebo nižších emisí. I když na papíře roste obojí, v reálném provozu je spotřeba mnohem vyšší, a tím i emise CO2. To musíme kvitovat, jen s velmi malým počtem vozů co ročně máme možnost otestovat jsme se přiblížili papírové spotřebě.
Další negativum je ztráta řidičské zábavy. Atmosférické velké motory se musely nechávat vytáčet až k červenému poli aby přišel ten nevyšší výkon. Nyní je vše dostupné v nízkých a středních otáčkách a to bez výrazné gradace. To pochopitelně nezlepšuje zážitek z jízdy.
Nezapomeňme ani na zvuk, který předchozí nepřeplňované motory měly. I kvůli němu byly vozy Ferrari tak oblíbené a dnes s přeplňováním? No zkrátka je to úplně o něčem jiném.
A na závěr jejich spolehlivost. S přeplňováním přichází nejen složitější konstrukce a větší namáhání motoru, ale také daleko komplikovanější chod a spousta dalších proměnných s kterými musí řídící jednotka počítat. Jedná se tak o další komponenty a systémy, s kterými může být v budoucnu problém.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.