Ford má velké plány s výstavbou nového aerodynamického tunelu, jenž chce postavit v německém Merkenichu.
Má se jednat o nejvyspělejší zařízení svého druhu na světě. Tamní zkušební středisko má nabídnout rychlost větru o hodnotě až 250 km/h, simulaci jízdy v nadmořské výšce 5400 metrů a nebo testování vozů v teplotě od mínus 40 do plus 55 stupňů Celsia. Zkrátka zde bude moci Ford simulovat obrovské množství reálných podmínek.
Tak například rychlost vzduchu 250 km za hodinu je pěkný fičák, protože je to stejná rychlost, které dosáhne hurikán kategorie 5. Regulovat lze i vlhkost vzduchu, a to v rozsahu od 10 do 95 procent. Defacto se Ford bude moci připravit na všechny myslitelné situace, do kterých se jeho nově vyrobené vozy mohou dostat. Dvojice tunelů bude umístěna nedaleko Kolína nad Rýnem, přičemž budou stát na ploše o rozměru 5500 m2.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?