Ford má velké plány s výstavbou nového aerodynamického tunelu, jenž chce postavit v německém Merkenichu.
Má se jednat o nejvyspělejší zařízení svého druhu na světě. Tamní zkušební středisko má nabídnout rychlost větru o hodnotě až 250 km/h, simulaci jízdy v nadmořské výšce 5400 metrů a nebo testování vozů v teplotě od mínus 40 do plus 55 stupňů Celsia. Zkrátka zde bude moci Ford simulovat obrovské množství reálných podmínek.
Tak například rychlost vzduchu 250 km za hodinu je pěkný fičák, protože je to stejná rychlost, které dosáhne hurikán kategorie 5. Regulovat lze i vlhkost vzduchu, a to v rozsahu od 10 do 95 procent. Defacto se Ford bude moci připravit na všechny myslitelné situace, do kterých se jeho nově vyrobené vozy mohou dostat. Dvojice tunelů bude umístěna nedaleko Kolína nad Rýnem, přičemž budou stát na ploše o rozměru 5500 m2.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?