Ford má velké plány s výstavbou nového aerodynamického tunelu, jenž chce postavit v německém Merkenichu.
Má se jednat o nejvyspělejší zařízení svého druhu na světě. Tamní zkušební středisko má nabídnout rychlost větru o hodnotě až 250 km/h, simulaci jízdy v nadmořské výšce 5400 metrů a nebo testování vozů v teplotě od mínus 40 do plus 55 stupňů Celsia. Zkrátka zde bude moci Ford simulovat obrovské množství reálných podmínek.
Tak například rychlost vzduchu 250 km za hodinu je pěkný fičák, protože je to stejná rychlost, které dosáhne hurikán kategorie 5. Regulovat lze i vlhkost vzduchu, a to v rozsahu od 10 do 95 procent. Defacto se Ford bude moci připravit na všechny myslitelné situace, do kterých se jeho nově vyrobené vozy mohou dostat. Dvojice tunelů bude umístěna nedaleko Kolína nad Rýnem, přičemž budou stát na ploše o rozměru 5500 m2.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?