Druhá a zároveň současná generace Nissan Qashqai brzy nabídne i zcela novou verzi se čtyřválcovým 1,6-litrovým přeplňovaným benzínovým motorem DIG-T s výkonem 163 koní.
Ten generuje maximální točivý moment o hodnotě 240 Nm a je k dispozici od 2000 otáček za minutu do 4000 otáček za minutu. S novým silným motorem se crossover chlubí spotřebou okolo 5,8 litru na 100 km a v kombinovaném cyklu emisemi CO2 o hodnotě 134 g / km.
Nissan bude nabízet motor DIG-T 163 výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, která bude posílat výkon výhradně na přední kola. Qashqai vybavený tímto motorem zrychlí z 0-100 km / h za 9,1 sekundy a dosáhne nejvyšší maximální rychlosti 200 km / h.
Vůz s novým motorem je již možné objednat, zatím však tuto možnost mají kupci ve Velké Británii a Nissan Qashqai DIG-T 163 se do celoevropského prodeje dostane začátkem ledna příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?