Druhá a zároveň současná generace Nissan Qashqai brzy nabídne i zcela novou verzi se čtyřválcovým 1,6-litrovým přeplňovaným benzínovým motorem DIG-T s výkonem 163 koní.
Ten generuje maximální točivý moment o hodnotě 240 Nm a je k dispozici od 2000 otáček za minutu do 4000 otáček za minutu. S novým silným motorem se crossover chlubí spotřebou okolo 5,8 litru na 100 km a v kombinovaném cyklu emisemi CO2 o hodnotě 134 g / km.
Nissan bude nabízet motor DIG-T 163 výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, která bude posílat výkon výhradně na přední kola. Qashqai vybavený tímto motorem zrychlí z 0-100 km / h za 9,1 sekundy a dosáhne nejvyšší maximální rychlosti 200 km / h.
Vůz s novým motorem je již možné objednat, zatím však tuto možnost mají kupci ve Velké Británii a Nissan Qashqai DIG-T 163 se do celoevropského prodeje dostane začátkem ledna příštího roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?