Jak lépe podpořit prodej modelu, než vytvořením závodní verze. Proto začíná Porsche vyvíjet nový závodní speciál série GT4. Základem mu bude „entry-model“ Cayman.
Cayman se automobilce poslední dobou docela daří prodávat. Je pro ní strategický hned z mnoha důvodů. Za prvé přináší automobilce zisky a za druhé novou klientelu. Především mladé řidiče, kteří mají v budoucnu pořizovat vyšší a dražší modely značky.
Cayman je tak mezistanicí k 911. Stejně jako Macan k Cayennu. Pro zvýšení zájmu o tento model, si připravila automobilka plán výstavby závodního speciálu. Ten přímo navazuje na GT3 CUP popřípadě GT3 R a RSR, postavený na základě 911.
Divize Porsche Motorsport upravuje základní motor. Tím je plochý šestiválce o objemu 3,8 litru přeplňovaný dvojící turbodmychadel. Výkon by měl být minimálně 450 koní, tedy 331 kW.
Zdroj: Porsche
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.