I pro nejmenší Mazdu si konstruktéři připravili techniku Skyactiv. Ostatně téměř každý komponent nese označení Skyactive. Však posuďte sami.
Celému spektru nabízených motorů vévodí objem 1,5 litru. Ať už budete chtít benzinový nebo naftový agregát, vždy dostanete patnáctistovku.
Základem se stane 1,5Skyactiv-G s výkonem 55 kW, tu bude následovat silnější 66 kW verze a vrcholem nabídky se stane 85 kW varianta. Turbodiesel bude jen v jedné výkonové variantě a to 77 kW a 220 N.m. točivého momentu. Agregát ponese název 1,5 Skyactiv-D.
I do takto malého vozu můžete mít šestistupňový manuál s názvem Skyactiv-MT, slabší motorizace dostanou pětistupňový. K motorizaci 1,5 Skyactiv s výkonem 66 kW si můžete připlatit automat se šesti stupni. Název k našemu velkému překvapení Skyactiv-Drive.
Mazda dvě se začne prodávat již během příštího roku. Ve výbavě bude k dispozici head-up displej, připojení k internetu a nebo sledování mrtvých úhlů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.