Tesla Motors připravila pro svůj současný Model S mnoho vylepšení, nový je i název, Model S P85D. Co všechno obnáší?
Největší změna je v koncepci pohonu. Ze zadolkolky se stala čtyřkolka. To znamená, že elektromotory jsou nejen vzadu, ale i vpředu, narostl i výkon. Právě díky novému pohonu, jelikož se k standartním 470 koním výkonu zadních elektromotrů, přidá i 211, které putují přímo na přední kola.
Celkový výkon je ohromující 691 koní a neskutečných 930 N.m. točivého momentu, dostupných téměř od nulových otáček. Tato kombinace vystřelí poměrně těžkou Teslu z 0 na 100 km/h během pouhých 3,2 sekund. Čtvrt míle zdolá za 11,8 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h (dříve 210 km/h).
Dojezd čtyřkolky na jedno plné nabytí je 443 km. A to i přes to, že se zvýšila hmotnost. Přední elektromotor jí zvýšil o 132 kg. Tesla není žádný atlet, spíše je trochu obézní, však váží 2239 kg. Na druhou stranu nabízí perfektní rozložení hmotnosti 50:50.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.