Volkswagen se krom faceliftovaného Touarega dnes pochlubil i tím, že pro něj chystá nový dieselový motor s velmi nízkou spotřebou.
Nový motorem bude jednotka o objemu 3,0 TDI V6 s výkonem 262 koní, která nahrazuje starou jednotku 3,0 TDI o výkonu 245 koní. Průměrná spotřeba paliva klesla z 7,2 litru / 100 km na skvělých 6,6 l / 100 km a motor bude spolupracovat výhradně se 8-stupňovou automatickou převodovkou. Emise CO2 uvádí výrobce na hranici 174 gramů na ujetý kilometr.
Jak již bylo oznámeno dříve, dieselový šestiválec těží z nového katalytického konvertoru a také nyní splňuje přísnou emisní normu Euro 6. Velké SUV je také vybaven funkcí, která při vyšlápnutí plynového pedálu odpojí motor od převodovky a vůz tak jen plachtí na neutrál, čímž se sníží spotřeba.
K dispozici bude od října tohoto roku a faceliftovaný Touareg 3.0 TDI bude nabízen i s volitelným vzduchovým odpružením a on-line službami, jako je Google Earth, Street View a nebo dopravní informace.
Zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.