Volkswagen se krom faceliftovaného Touarega dnes pochlubil i tím, že pro něj chystá nový dieselový motor s velmi nízkou spotřebou.
Nový motorem bude jednotka o objemu 3,0 TDI V6 s výkonem 262 koní, která nahrazuje starou jednotku 3,0 TDI o výkonu 245 koní. Průměrná spotřeba paliva klesla z 7,2 litru / 100 km na skvělých 6,6 l / 100 km a motor bude spolupracovat výhradně se 8-stupňovou automatickou převodovkou. Emise CO2 uvádí výrobce na hranici 174 gramů na ujetý kilometr.
Jak již bylo oznámeno dříve, dieselový šestiválec těží z nového katalytického konvertoru a také nyní splňuje přísnou emisní normu Euro 6. Velké SUV je také vybaven funkcí, která při vyšlápnutí plynového pedálu odpojí motor od převodovky a vůz tak jen plachtí na neutrál, čímž se sníží spotřeba.
K dispozici bude od října tohoto roku a faceliftovaný Touareg 3.0 TDI bude nabízen i s volitelným vzduchovým odpružením a on-line službami, jako je Google Earth, Street View a nebo dopravní informace.
Zdroj: Volkswagen
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?