Volkswagen se krom faceliftovaného Touarega dnes pochlubil i tím, že pro něj chystá nový dieselový motor s velmi nízkou spotřebou.
Nový motorem bude jednotka o objemu 3,0 TDI V6 s výkonem 262 koní, která nahrazuje starou jednotku 3,0 TDI o výkonu 245 koní. Průměrná spotřeba paliva klesla z 7,2 litru / 100 km na skvělých 6,6 l / 100 km a motor bude spolupracovat výhradně se 8-stupňovou automatickou převodovkou. Emise CO2 uvádí výrobce na hranici 174 gramů na ujetý kilometr.
Jak již bylo oznámeno dříve, dieselový šestiválec těží z nového katalytického konvertoru a také nyní splňuje přísnou emisní normu Euro 6. Velké SUV je také vybaven funkcí, která při vyšlápnutí plynového pedálu odpojí motor od převodovky a vůz tak jen plachtí na neutrál, čímž se sníží spotřeba.
K dispozici bude od října tohoto roku a faceliftovaný Touareg 3.0 TDI bude nabízen i s volitelným vzduchovým odpružením a on-line službami, jako je Google Earth, Street View a nebo dopravní informace.
Zdroj: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.