Velmi vzácné Ferrari FXX s továrním balíčkem Evoluzione je na prodej v Miller Motorcars.
Ferrari zahájilo výrobu modelu FXX v roce 2005 a o dva roky později vůz dostal balíček Evoluzione. Ten z motoru o objemu 6,2 litru V12 ždímal výkon 860 koní. Ferrari vyrobilo jen pár kusů FXX a v den, kdy byl paket uveden do nabídky, jeho cena činila 300 tisíc dolarů. Verze Evoluzione nabízí jiný odstín karoserie, pozměněné zadní křídlo a hlavně přepracovanou převodovku.
Ferrari FXX Evolution má i jiné nastavení odpružení, silnější brzdy a upravený systém kontroly trakce. Ten nabízí hned devět uživatelských nastavení. Vůz na snímku měl původně červenou barvu karoserie Rossa Corsa a najeto s ním bylo jen 322 km. Pokud bychom měli FXX Evo posuzovat striktně podle výkonnosti, pak je to vlastně nejrychlejší vůz Ferrari všech dob. Z 0 na 100km/h zrychlí za 2,5 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 400 km / h.
Zdroj: millermotorcars.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?