Mazda pokračuje v ofenzivě snižovaní spotřeby neobvyklými cestami. Další SKYACTIV technologie, tentokrát pro dieselový 1,5-litrový motor.
Nová Mazda 2 bude nabízena také s novým „jedenapůl“ litrovým dieselovým agregátem, do kterého Mazda vkládá velké naděje. Na trh přijde již během příštího roku a SKYACTIV technologie si převezme z větších 2,2 litrových agregátů z větších sourozenců Mazdy 3, Mazdy 6 a CX-5.
Nový motor bude schopen vyprodukovat výkon až 77 kW při 4000 otáček za minutu a točivý moment bude dosahovat hodnoty 250 Nm v rozmezí otáček 1500 až 2500 za minutu.
Nejnovější inovace v oblasti izolací, nových materiálů a spojovacích prvků zvyšují odolnost motoru a zároveň účinnost. I přesto, že se snížil objem a výsledná spotřeba nafty.
Detailnější informace: Typ motoru: řadový vznětový čtyřválec s přímím vstřikováním a 16 ventily. Vrtání a zdvih 76 mm x 82,5 mm. Objem 1497 kubických centimetrů. Kompresní poměr bude 14,8:1.
Zdroj: Mazda
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?