Mazda pokračuje v ofenzivě snižovaní spotřeby neobvyklými cestami. Další SKYACTIV technologie, tentokrát pro dieselový 1,5-litrový motor.
Nová Mazda 2 bude nabízena také s novým „jedenapůl“ litrovým dieselovým agregátem, do kterého Mazda vkládá velké naděje. Na trh přijde již během příštího roku a SKYACTIV technologie si převezme z větších 2,2 litrových agregátů z větších sourozenců Mazdy 3, Mazdy 6 a CX-5.
Nový motor bude schopen vyprodukovat výkon až 77 kW při 4000 otáček za minutu a točivý moment bude dosahovat hodnoty 250 Nm v rozmezí otáček 1500 až 2500 za minutu.
Nejnovější inovace v oblasti izolací, nových materiálů a spojovacích prvků zvyšují odolnost motoru a zároveň účinnost. I přesto, že se snížil objem a výsledná spotřeba nafty.
Detailnější informace: Typ motoru: řadový vznětový čtyřválec s přímím vstřikováním a 16 ventily. Vrtání a zdvih 76 mm x 82,5 mm. Objem 1497 kubických centimetrů. Kompresní poměr bude 14,8:1.
Zdroj: Mazda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.