Tým CULS Prague Formula Racing z České Zemědělské univerzity intenzivně pracuje na výrobě svého v pořadí třetího monopostu, který se v létě objeví na několika závodech v rámci celosvětové soutěže Formula Student.
Formula SAE je konstrukční soutěž pro studenty vysokých škol technického zaměření. Vznikla v USA v roce 1981, přičemž od roku 1998 existuje také evropská větev projektu, Formula Student. Každý rok se v rámci Formula Student/SAE pořádají soutěže po celém světě. V současné době v seriálů Formula Student/SAE soutěží téměř 600 univerzitních týmů z celého světa v kategoriích spalovacích a elektrických motorů.
V roce 2013 se týmu CULS Prague Formula Racing podařilo obsadit 250 místo z celkových 513. Znamenalo to polepšení o 49 příček. Tým tohoto krásného umístění dosáhl se svým „teprve“ druhým monopostem a v tuto chvíli pilně pracuje na jeho nástupci.
Konstruktéři nového monopostu těžili z mnoha zkušeností a poznatků, které nabrali během loňské sezóny. Evoluce „Pražského Démona“ (tak byl loňský monopost pojmenován), přinese mnoho změn a vylepšení. Mezi nejvýraznější změny bude patřit zlepšení aerodynamiky a také přítlaku pomocí předních i zadních křídel, ty budou stejně jako velká část dílů z uhlíkových vláken.
Zároveň proběhne optimalizace pohonné jednotky, za účelem zvýšení výkonu, točivého momentu a snížení spotřeby paliva. Ostatně motor Honda CB 600 F přeplňovaný kompresorem, dle vlastního návrhu a realizace, patří mezi pár motorů s přeplňováním v rámci soutěže Formula Student. Nadále se počítá s palivem E85, čili bioetanolem. V rámci změn bude pozměněno chlazení, které bude nově daleko účinnější a to především při chlazení stlačeného vzduchu, kterým je motor přeplňován.
Výroba nového monopostu jede v současné době na plné obrátky. My ji budeme sledovat a již brzy přinese další informace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.