Japonská automobilka Toyota nedávno oficiálně ukázala podobu svého nejmenšího modelu Aygo. Jedná se o sourozence z Kolínské trojky Peugeot 108 a Citroen C1. Nyní AutoCar.co.uk uvedl informace o nové technice, kterou malý městský vůz nabídne.
Aygo vyráběné v českém Kolíně, společně s Peugeotem 108 a Citroenem C1 nedosahovalo v posledních letech moc dobrých prodejních výsledků. Oba její sourozenci si už odbyly představení veřejnosti a Aygo bylo jako poslední. Zřejmě ne náhodou. Přináší totiž to nejlepší nakonec. A to je nová technika, která bude zřejmě odlišná od té, kterou použijí její sourozenci.
Největší pozornost, věnovali konstruktéři podvozku, který přepracovali a změnili na něm přes 30% dílů. Vzadu se nově nachází tužší zadní torzní nosník nápravy, nově přepracované pružiny a tlumiče společně se silnější tyčí stabilizátoru, která se zvětšila z 22 mm na 24 mm. Všechny tyto změny mají vést ke zlepšení jízdního projevu malého Ayga, především snížení nedotáčivosti a lepšímu prožitku z dynamické jízdy.
Celková hmotnost se také snížila. Nyní bude nejlehčí Aygo vážit jen 840 kg, nejtěžší specifikace 910 kg. A to i přes zvětšení rozměrů. Aygo narostlo do délky o 25 mm, na celkových 3455 mm. Výška se zvětšila o 7 mm a zavazadlový kufr narostl o nezanedbatelných 29 litrů na celkových 168 litrů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?