Japonská automobilka Toyota nedávno oficiálně ukázala podobu svého nejmenšího modelu Aygo. Jedná se o sourozence z Kolínské trojky Peugeot 108 a Citroen C1. Nyní AutoCar.co.uk uvedl informace o nové technice, kterou malý městský vůz nabídne.
Aygo vyráběné v českém Kolíně, společně s Peugeotem 108 a Citroenem C1 nedosahovalo v posledních letech moc dobrých prodejních výsledků. Oba její sourozenci si už odbyly představení veřejnosti a Aygo bylo jako poslední. Zřejmě ne náhodou. Přináší totiž to nejlepší nakonec. A to je nová technika, která bude zřejmě odlišná od té, kterou použijí její sourozenci.
Největší pozornost, věnovali konstruktéři podvozku, který přepracovali a změnili na něm přes 30% dílů. Vzadu se nově nachází tužší zadní torzní nosník nápravy, nově přepracované pružiny a tlumiče společně se silnější tyčí stabilizátoru, která se zvětšila z 22 mm na 24 mm. Všechny tyto změny mají vést ke zlepšení jízdního projevu malého Ayga, především snížení nedotáčivosti a lepšímu prožitku z dynamické jízdy.
Celková hmotnost se také snížila. Nyní bude nejlehčí Aygo vážit jen 840 kg, nejtěžší specifikace 910 kg. A to i přes zvětšení rozměrů. Aygo narostlo do délky o 25 mm, na celkových 3455 mm. Výška se zvětšila o 7 mm a zavazadlový kufr narostl o nezanedbatelných 29 litrů na celkových 168 litrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.