Japonská automobilka Toyota nedávno oficiálně ukázala podobu svého nejmenšího modelu Aygo. Jedná se o sourozence z Kolínské trojky Peugeot 108 a Citroen C1. Nyní AutoCar.co.uk uvedl informace o nové technice, kterou malý městský vůz nabídne.
Aygo vyráběné v českém Kolíně, společně s Peugeotem 108 a Citroenem C1 nedosahovalo v posledních letech moc dobrých prodejních výsledků. Oba její sourozenci si už odbyly představení veřejnosti a Aygo bylo jako poslední. Zřejmě ne náhodou. Přináší totiž to nejlepší nakonec. A to je nová technika, která bude zřejmě odlišná od té, kterou použijí její sourozenci.
Největší pozornost, věnovali konstruktéři podvozku, který přepracovali a změnili na něm přes 30% dílů. Vzadu se nově nachází tužší zadní torzní nosník nápravy, nově přepracované pružiny a tlumiče společně se silnější tyčí stabilizátoru, která se zvětšila z 22 mm na 24 mm. Všechny tyto změny mají vést ke zlepšení jízdního projevu malého Ayga, především snížení nedotáčivosti a lepšímu prožitku z dynamické jízdy.
Celková hmotnost se také snížila. Nyní bude nejlehčí Aygo vážit jen 840 kg, nejtěžší specifikace 910 kg. A to i přes zvětšení rozměrů. Aygo narostlo do délky o 25 mm, na celkových 3455 mm. Výška se zvětšila o 7 mm a zavazadlový kufr narostl o nezanedbatelných 29 litrů na celkových 168 litrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?