Dvorní úpravce vozidel Mercedes-Benz, společnost Brabus, celkem v tichosti představil nový tuningový program pro současnou generaci modelu Mercedes SL 63 AMG.
Vůz nese označení Brabus 850 6.0 Biturbo a jak jistě tušíte, číslovka 850 uvádí počet koní pod kapotou. Krom výkonu je přepracované SL 63 AMG vybaveno aerodynamickým stylingovým balíčkem, který zahrnuje přední splitter, větší otvory pro přívod vzduchu, zadní difuzor a decentní zadní spoiler. To doplňují dále sportovní výfukový systém a 20-palcová kovaná kola z lehké slitiny.
Pod kapotou najdeme sice standardní 5,5-litrový osmiválec, tím ale jeho podoba se sérií končí. Jak již bylo zmíněno, motor se díky četným úpravám chlubí výkonem 850 koní a 1450 Nm točivého momentu. To je přímo impozantní nárůst o 313 koní a 650 Nm.
Společnost Brabus odmítla uvolnit celkové výkonové specifikace, ale pokud bychom měli vycházet ze standardní verze SL 63 AMG, můžeme očekávat zrychlení z 0-100 kmh pod 4,3 sekundy a maximální rychlost přes 250 km/h.
zdroj: BrabusModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?