Švédský automobilový výrobce představuje nový projekt autonomního parkování
Do nedávna by si z nás všichni utahovali. Co však bylo v minulosti nemyslitelné, stává se v současnosti realitou. Řeč může být i o nově představeném projektu švédského výrobce automobilů Volvo.
Ta je známa snahou o neustálé zdokonalování svých produktů. Není divu, pokrok táhne, nejinak je tomu i ve světě čtyřkolových dopravních prostředků. Absolutně poprvé se tak dostáváme do kontaktu s reálným vývojem systému, na jehož konci by měl vůz sám zaparkovat do řady stojících vozidel. Ptáte se, jak je to možné?
Nový systém bude ovládán skrze smart phone, prostřednictvím kterého udáme nutné pokyny či povely formou stisku několika kláves. Díky těm vůz řízený potřebnými čidly, nalezne volnou parkovací pozici v rámci parkoviště a tu následně obsadí. Pryč jsou tak ztracené minuty, strávené hledáním jehly v kupce sena v obchodních středicích.
Datum uvedení projektu do finální fáze a jeho uvedení v prvním modelu značky, není prozatím známo. Pravděpodobně se jedná o běh na delší trať. První výsledky však automobilka plánuje použít již nyní ve svém novém voze XC90 roku 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.