Švédský automobilový výrobce představuje nový projekt autonomního parkování
Do nedávna by si z nás všichni utahovali. Co však bylo v minulosti nemyslitelné, stává se v současnosti realitou. Řeč může být i o nově představeném projektu švédského výrobce automobilů Volvo.
Ta je známa snahou o neustálé zdokonalování svých produktů. Není divu, pokrok táhne, nejinak je tomu i ve světě čtyřkolových dopravních prostředků. Absolutně poprvé se tak dostáváme do kontaktu s reálným vývojem systému, na jehož konci by měl vůz sám zaparkovat do řady stojících vozidel. Ptáte se, jak je to možné?
Nový systém bude ovládán skrze smart phone, prostřednictvím kterého udáme nutné pokyny či povely formou stisku několika kláves. Díky těm vůz řízený potřebnými čidly, nalezne volnou parkovací pozici v rámci parkoviště a tu následně obsadí. Pryč jsou tak ztracené minuty, strávené hledáním jehly v kupce sena v obchodních středicích.
Datum uvedení projektu do finální fáze a jeho uvedení v prvním modelu značky, není prozatím známo. Pravděpodobně se jedná o běh na delší trať. První výsledky však automobilka plánuje použít již nyní ve svém novém voze XC90 roku 2014.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.