Severský systém, sloužící pro krátkodobé navýšení výkonu motoru a snížení spotřeby paliva, byl dokončen
Švédská automobilka vydala prohlášení, ve kterém slavnostně informuje o dokončení vývoje setrvačníku Kers, systému vyvíjenému pro krátkodobé navýšení výkonu motoru a snížení spotřeby paliva.Výrobce aut, nákladních vozů a stavebního vybavení tak otvírá novou kapitolu úspory a dynamiky běžně vyráběných vozidel.
Po dvou letech představuje Volvo zařízení podoby bubnové brzdy, skládající se ze dvou hlavních částí. Samotného setrvačníku, vyrobeného z uhlíkových vláken a hliníkového pouzdra. V rámci minimalizace ztrát je mezivrstva prosta vzduchu, tedy jakýchkoli částic, vytvářejících tření mezi dvěma plochami. Další výhodou zařízení je i nepatrný rozměr, který udává 20 cm v průměru.
Spalovacím turbodieselem poháněné Volvo S 60, testovací model, jehož setrvačník konstruktéři upevnili k zadní nápravě, je schopen produkovat, stejně jako u vozů kategorie F1, výkon 60 kW (80 k) a 60 tisíc otáček za minutu navíc. To je zásluhou rekuperačního zařízení, které bylo schopno častou městskou decelerací, nakumulovat dostatečné množství energie, která byla v okamžiku rozjezdu uvolněna.
Jak automobilka s vynálezem naloží, je nejasné. V průběhu nadcházejících změn má dojít i k doplnění Kersu do všech modelů řady. Systém přinese unikátní hodnoty spotřeby především v městském a příměstském provozu. Očekává se téměř rovnocenná doba pracovního cyklu zařízení i spalovacího motoru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?