Severský systém, sloužící pro krátkodobé navýšení výkonu motoru a snížení spotřeby paliva, byl dokončen
Švédská automobilka vydala prohlášení, ve kterém slavnostně informuje o dokončení vývoje setrvačníku Kers, systému vyvíjenému pro krátkodobé navýšení výkonu motoru a snížení spotřeby paliva.Výrobce aut, nákladních vozů a stavebního vybavení tak otvírá novou kapitolu úspory a dynamiky běžně vyráběných vozidel.
Po dvou letech představuje Volvo zařízení podoby bubnové brzdy, skládající se ze dvou hlavních částí. Samotného setrvačníku, vyrobeného z uhlíkových vláken a hliníkového pouzdra. V rámci minimalizace ztrát je mezivrstva prosta vzduchu, tedy jakýchkoli částic, vytvářejících tření mezi dvěma plochami. Další výhodou zařízení je i nepatrný rozměr, který udává 20 cm v průměru.
Spalovacím turbodieselem poháněné Volvo S 60, testovací model, jehož setrvačník konstruktéři upevnili k zadní nápravě, je schopen produkovat, stejně jako u vozů kategorie F1, výkon 60 kW (80 k) a 60 tisíc otáček za minutu navíc. To je zásluhou rekuperačního zařízení, které bylo schopno častou městskou decelerací, nakumulovat dostatečné množství energie, která byla v okamžiku rozjezdu uvolněna.
Jak automobilka s vynálezem naloží, je nejasné. V průběhu nadcházejících změn má dojít i k doplnění Kersu do všech modelů řady. Systém přinese unikátní hodnoty spotřeby především v městském a příměstském provozu. Očekává se téměř rovnocenná doba pracovního cyklu zařízení i spalovacího motoru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?