Fiat Group: vývoj naftového V8 pro Quttroporte

Stanislav Růžička, 29. dubna 2013, 05:43 Google+

Koncern Fiat Group pracuje na novém dieselovém osmiválcovém motoru pro svou vlajkovou loď

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Group

Fiat Group | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V lednu představená vlajková loď italské značky Maserati, spadající pod koncern Fiat Group, bude nejspíš během několika let poháněná, stejně jako menší sedan Ghibli, dieselovým agregátem.

Osmiválec tak nahradí momentálně jediný motor podobného ražení v segmentu luxusních sportovních vozů italské značky. Větší počet válců přinese patřičné zvýšení výkonu. Dle dokonalosti zpracování, provedení přeplňování a dalších částí motoru se předpokládá nárůst výkonu o bezmála 60 až 65 kW - kolem 90 koní. Finální výkon se tak přiblíží magické 300 kW hranici.

Zaměření vývoje směřuje na evropské zákazníky, které úspornější diesel v saši dobře vypadajícího supersportovního sedanu, zaujal. Aktuální prodeje prozatím nedosahují zlomku plánovaných 50 tisíc vozů, změnit by je mohla větší jednotka.

Vedení italské společnosti možná využije nového čtyř litru i u dalších modelů značek. V úvahu přichází terénní Jeep, tradiční Ferrari se jistě podrží zaběhnutých standardů. Co přinesou následující roky? Především pak rok 2016.

Vytisknout

Diskuze: Fiat Group: vývoj naftového V8 pro Quttroporte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

volkswagen znak

Volkswagen: nárůst prodejů na asijských trzích přinese tamní zdvojnásobení…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud