Koncern Fiat Group pracuje na novém dieselovém osmiválcovém motoru pro svou vlajkovou loď
V lednu představená vlajková loď italské značky Maserati, spadající pod koncern Fiat Group, bude nejspíš během několika let poháněná, stejně jako menší sedan Ghibli, dieselovým agregátem.
Osmiválec tak nahradí momentálně jediný motor podobného ražení v segmentu luxusních sportovních vozů italské značky. Větší počet válců přinese patřičné zvýšení výkonu. Dle dokonalosti zpracování, provedení přeplňování a dalších částí motoru se předpokládá nárůst výkonu o bezmála 60 až 65 kW - kolem 90 koní. Finální výkon se tak přiblíží magické 300 kW hranici.
Zaměření vývoje směřuje na evropské zákazníky, které úspornější diesel v saši dobře vypadajícího supersportovního sedanu, zaujal. Aktuální prodeje prozatím nedosahují zlomku plánovaných 50 tisíc vozů, změnit by je mohla větší jednotka.
Vedení italské společnosti možná využije nového čtyř litru i u dalších modelů značek. V úvahu přichází terénní Jeep, tradiční Ferrari se jistě podrží zaběhnutých standardů. Co přinesou následující roky? Především pak rok 2016.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?