Evropská komise chce, aby se v blízkých letech staly standardem systémy, které jsou schopny reagovat na blížící se kolizi. Po povinném zavedení ABS a ESP má jít o další krok k vyšší bezpečnosti na silnicích.
Samočinnými systémy pro zabránění nehodě je v současné době vybaven je zlomek prodaných vozů, ačkoliv je takový systém v nabídce přibližně pětiny modelů, zejména však těch dražších. Jedním z mala doslova lidových vozů, ve kterých je možné takový systém získat, je Škoda Citigo a její sourozenci - VW Up a Seat Mii.
Přednárazové systémy vždy nějakým způsobem snímají prostor před vozidlem. Technologií je více, avšak účel je stejný - zjistit předmět nacházející se před vozem a vypočítat pravděpodobnost nárazu. Je-li pravděpodobnost příliš vysoká, vůz se na nehodu připraví - zejména výrazně zvýší účinek brzd, do kterých poté stačí jen "ťuknout", aby se aktivoval jejich plný účinek. Vozy vybavené adaptivními podvozky obvykle zapnou sportovní režim, který umožní lépe vykonat úhybný manévr. Některé pokročilejší systémy dovedou v případě, že je kolize již nevyhnutelná, aktivovat brzdy samočinně a tím alespoň zmírnit následky nehody.
Evropská komise by ráda, aby se tyto systémy staly u nových vozů v dohledné době povinností. Nejprve se tak má stát u užitkových vozů. Všechny modely představené po listopadu 2013 mají být vybaveny systémem, který nemusí umět sám brzdit, musí však umět připravit vůz na blížící se náraz.
V brzké době by se však mohly stát obětí podobného nařízení i osobní vozy. Evropská komise však zatím váhá, uznává totiž, že by mohlo dojít k poměrně podstatnému zvýšení ceny vozů.
Zároveň však euroúředníci tvrdí, že plošným zavedením systému by mohla nehodovost poklesnout až o čtvrtinu.
Svůj pohled na tento systém mění také organizace Euro NCAP. Od rok 2014 se má totiž opět změnit metodika a vůz, který nemá standardně vybaven přednárazovým systémem, již nebude moci dostat všech pět hvězdiček.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).