Při představování nového Volva V40 jsme slíbili, že dodáme informace o inovativním airbagu pro chodce po dodání přesnějších informací. Ty jsou tu, takže můžeme sliby plnit.
Ochrana chodců se stává poměrně žhavým tématem. Například metodika EuroNCAP ji přikládá stále vyšší význam. Řešení však není snadné, neboť stvoření dostatečně měkké karoserie naráží na možnosti zástavby stále náročnější techniky motoru.
Objevily se pokusy s kapotou, která se při nárazu přizvedne a ponechá tak mezi poměrně měkkým plechem a tvrdým blokem motoru větší prostor. Volvo tuto technologii ještě dále zdokonaluje inovativním airbagem pro chodce.
Airbag pro chodce není možné nafouknout jako nějaký velký polštář. Řidič musí mít i po takovéto nehodě alespoň nějakou možnost vidět to, co se děje před ním. Proto má airbag tvar písmene U. Rozvinutí airbagu je reakcí na signál, který přichází ze senzorů na hraně kapoty.
Mimo samotného airbagu se Volvo snaží srážkám s chodci vůbec předejít. Má proto systém sledování prostoru před vozem s detekcí chodců, který umí v případě nouze vozidlo i zastavit a zabránit tak nehodě. Je to možné do rychlosti kolem 35 km/h. Ve vyšších rychlostech se vůz pokusí alespoň o maximální zmírnění následků nehody, avšak pravděpodobně ji nezabrání zcela.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.