Při představování nového Volva V40 jsme slíbili, že dodáme informace o inovativním airbagu pro chodce po dodání přesnějších informací. Ty jsou tu, takže můžeme sliby plnit.
Ochrana chodců se stává poměrně žhavým tématem. Například metodika EuroNCAP ji přikládá stále vyšší význam. Řešení však není snadné, neboť stvoření dostatečně měkké karoserie naráží na možnosti zástavby stále náročnější techniky motoru.
Objevily se pokusy s kapotou, která se při nárazu přizvedne a ponechá tak mezi poměrně měkkým plechem a tvrdým blokem motoru větší prostor. Volvo tuto technologii ještě dále zdokonaluje inovativním airbagem pro chodce.
Airbag pro chodce není možné nafouknout jako nějaký velký polštář. Řidič musí mít i po takovéto nehodě alespoň nějakou možnost vidět to, co se děje před ním. Proto má airbag tvar písmene U. Rozvinutí airbagu je reakcí na signál, který přichází ze senzorů na hraně kapoty.
Mimo samotného airbagu se Volvo snaží srážkám s chodci vůbec předejít. Má proto systém sledování prostoru před vozem s detekcí chodců, který umí v případě nouze vozidlo i zastavit a zabránit tak nehodě. Je to možné do rychlosti kolem 35 km/h. Ve vyšších rychlostech se vůz pokusí alespoň o maximální zmírnění následků nehody, avšak pravděpodobně ji nezabrání zcela.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.