Sartre: Budoucí autovlaky se rodí u Volva

Marek Litzman, 25. ledna 2012, 11:27 Google+

Volvo za patronace Evropské Unie postupně vyvíjí systém Sartre, který by měl ukázat směr budoucího vývoje automobilového provozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Plně autonomní systémy řízení jsou zatím hudbou jen velmi vzdálené budoucnosti, neboť vyžadují velmi složité systémy jak na straně sběru potřebných dat, tak i pro jejich vyhodnocování. Výrazně bližší současné realitě jsou systémy, které umožní přenechat řízení systému jen v určitých situacích.

Takový systém je Sartre. Vyvíjí ho Volvo pod záštitou Evropské Unie, která vývoj financuje. Časem by se ze Sartru měl stát standard.

Systém si nedělá ambice na vyřešení autonomní dopravy od prahu domu až po cílovou destinaci a zase zpět. Pouze chce převzít zodpovědnost za vozidlo na určitých úsecích cesty. Myšleny jsou tím zejména delší a nepříliš komplikované meziměstské úseky a městské obchvaty.

Základní myšlenkou je zavěšení osobních vozů za jiný, nákladní. Nákladní vůz byl zvolen z toho důvodu, že je obvykle řízen profesionálním řidičem s dostatkem zkušeností. V takovémto vlaku je potom možné zlepšit jak bezpečnost, tak také spotřebu a spolu s tím i vypouštěné emise. Jak takový autovlak vypadá, se podívejte na následujícím anglickém videu.

Vytisknout

Diskuze: Sartre: Budoucí autovlaky se rodí u Volva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

96

Muzeum Saabu zachráněno, koupilo ho město

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud