Volvo za patronace Evropské Unie postupně vyvíjí systém Sartre, který by měl ukázat směr budoucího vývoje automobilového provozu.
Plně autonomní systémy řízení jsou zatím hudbou jen velmi vzdálené budoucnosti, neboť vyžadují velmi složité systémy jak na straně sběru potřebných dat, tak i pro jejich vyhodnocování. Výrazně bližší současné realitě jsou systémy, které umožní přenechat řízení systému jen v určitých situacích.
Takový systém je Sartre. Vyvíjí ho Volvo pod záštitou Evropské Unie, která vývoj financuje. Časem by se ze Sartru měl stát standard.
Systém si nedělá ambice na vyřešení autonomní dopravy od prahu domu až po cílovou destinaci a zase zpět. Pouze chce převzít zodpovědnost za vozidlo na určitých úsecích cesty. Myšleny jsou tím zejména delší a nepříliš komplikované meziměstské úseky a městské obchvaty.
Základní myšlenkou je zavěšení osobních vozů za jiný, nákladní. Nákladní vůz byl zvolen z toho důvodu, že je obvykle řízen profesionálním řidičem s dostatkem zkušeností. V takovémto vlaku je potom možné zlepšit jak bezpečnost, tak také spotřebu a spolu s tím i vypouštěné emise. Jak takový autovlak vypadá, se podívejte na následujícím anglickém videu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?