Toyota představila světu novou generaci technických systémů, které mají v budoucích modelech značky za cíl zvýšit aktivní i pasivní bezpečnost. Zaměřuje se prý především na starší řidiče.
Toyoty budoucnosti by měly být vybaveny systémem postaveným na čtyřech základních pilířích. Prvním z nich je Pre-Crash Safety (PCS) asistent využívající radar a kameru k monitorování prostoru před vozidlem. V případě blížící se kolize auto nejen dokáže samo zabrzdit, ale i odvrátit hrozící srážku změnou směru.Druhým je tzv. Pop-up Bonnet, který, jak už napovídá název, neslouží k ničemu jinému než k několikacentimetrovému zvednutí kapoty v případě nárazu s chodcem. Jakmile senzory srážku registrují, dojde k aktivaci pyropatron a tím ke zvětšení deformačních zón a životně důležitého prostoru mezi motorem a tělem chodce.Další z řady systémů Adaptive Driving Beam slouží k automatickému přepínání dálkových světel s ohledem na detekci protijedoucích aut či vozů před námi. Nejedná se tedy o nic světoborného, stejný systém už nabízí řada dalších automobilek.Poslední anděl strážný je dost možná tím nejzajímavějším. Emergency Response Technology nepřetržitě hlídá kardiovaskulární funkce oběhového systému řidiče prostřednictvím čidla umístěného ve volantu. Pokud detekuje možnost blížícího se infarktu nebo bezvědomí, dokáže na tuto skutečnost včas upozornit a ve spolupráci s dalšími systémy v autě podniknout potřebné kroky. Ze všech jmenovaných je tato technologie v nejranější fázi vývoje a k sériové produkci má nejdál. To ovšem neznamená, že za pár let nebude standardní součástí výbavy dražších modelů jako třeba adaptivní tempomat.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.