Toyota představila světu novou generaci technických systémů, které mají v budoucích modelech značky za cíl zvýšit aktivní i pasivní bezpečnost. Zaměřuje se prý především na starší řidiče.
Toyoty budoucnosti by měly být vybaveny systémem postaveným na čtyřech základních pilířích. Prvním z nich je Pre-Crash Safety (PCS) asistent využívající radar a kameru k monitorování prostoru před vozidlem. V případě blížící se kolize auto nejen dokáže samo zabrzdit, ale i odvrátit hrozící srážku změnou směru.Druhým je tzv. Pop-up Bonnet, který, jak už napovídá název, neslouží k ničemu jinému než k několikacentimetrovému zvednutí kapoty v případě nárazu s chodcem. Jakmile senzory srážku registrují, dojde k aktivaci pyropatron a tím ke zvětšení deformačních zón a životně důležitého prostoru mezi motorem a tělem chodce.Další z řady systémů Adaptive Driving Beam slouží k automatickému přepínání dálkových světel s ohledem na detekci protijedoucích aut či vozů před námi. Nejedná se tedy o nic světoborného, stejný systém už nabízí řada dalších automobilek.Poslední anděl strážný je dost možná tím nejzajímavějším. Emergency Response Technology nepřetržitě hlídá kardiovaskulární funkce oběhového systému řidiče prostřednictvím čidla umístěného ve volantu. Pokud detekuje možnost blížícího se infarktu nebo bezvědomí, dokáže na tuto skutečnost včas upozornit a ve spolupráci s dalšími systémy v autě podniknout potřebné kroky. Ze všech jmenovaných je tato technologie v nejranější fázi vývoje a k sériové produkci má nejdál. To ovšem neznamená, že za pár let nebude standardní součástí výbavy dražších modelů jako třeba adaptivní tempomat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.