Toyota představila světu novou generaci technických systémů, které mají v budoucích modelech značky za cíl zvýšit aktivní i pasivní bezpečnost. Zaměřuje se prý především na starší řidiče.
Toyoty budoucnosti by měly být vybaveny systémem postaveným na čtyřech základních pilířích. Prvním z nich je Pre-Crash Safety (PCS) asistent využívající radar a kameru k monitorování prostoru před vozidlem. V případě blížící se kolize auto nejen dokáže samo zabrzdit, ale i odvrátit hrozící srážku změnou směru.Druhým je tzv. Pop-up Bonnet, který, jak už napovídá název, neslouží k ničemu jinému než k několikacentimetrovému zvednutí kapoty v případě nárazu s chodcem. Jakmile senzory srážku registrují, dojde k aktivaci pyropatron a tím ke zvětšení deformačních zón a životně důležitého prostoru mezi motorem a tělem chodce.Další z řady systémů Adaptive Driving Beam slouží k automatickému přepínání dálkových světel s ohledem na detekci protijedoucích aut či vozů před námi. Nejedná se tedy o nic světoborného, stejný systém už nabízí řada dalších automobilek.Poslední anděl strážný je dost možná tím nejzajímavějším. Emergency Response Technology nepřetržitě hlídá kardiovaskulární funkce oběhového systému řidiče prostřednictvím čidla umístěného ve volantu. Pokud detekuje možnost blížícího se infarktu nebo bezvědomí, dokáže na tuto skutečnost včas upozornit a ve spolupráci s dalšími systémy v autě podniknout potřebné kroky. Ze všech jmenovaných je tato technologie v nejranější fázi vývoje a k sériové produkci má nejdál. To ovšem neznamená, že za pár let nebude standardní součástí výbavy dražších modelů jako třeba adaptivní tempomat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.