Ještě před pěti lety bylo slušností nabídnout ve svém voze libovolné třídy šestikvalt. Od té doby se ale výrobci zbláznili.
Společnost ZF, která se specializuje na výrobu převodovek, představila devítistupňovou převodovku, kterou hodlá nabídnout automobilkám. Novinka je klasickým automatem s hyrodynamickým měničem točivého momentu. Nejde tedy o v poslední době módní dvouspojkovou robotizovanou rychlostní skříň.
Převodovku by mělo být možné snadno upravit pro zabudování hybridního pohonu nebo systému stop-start.
Nový typ převodovky přirozeně umožní co možná nejlepšího využití optimálního rozsahu otáček, je ovšem otázkou, má-li 9 stupňů v osobním voze smysl. Tedy zda to řidič jakýmkoliv způsobem pozná oproti osmistupňovému či sedmistupňovému ústrojí.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?