Ještě před pěti lety bylo slušností nabídnout ve svém voze libovolné třídy šestikvalt. Od té doby se ale výrobci zbláznili.
Společnost ZF, která se specializuje na výrobu převodovek, představila devítistupňovou převodovku, kterou hodlá nabídnout automobilkám. Novinka je klasickým automatem s hyrodynamickým měničem točivého momentu. Nejde tedy o v poslední době módní dvouspojkovou robotizovanou rychlostní skříň.
Převodovku by mělo být možné snadno upravit pro zabudování hybridního pohonu nebo systému stop-start.
Nový typ převodovky přirozeně umožní co možná nejlepšího využití optimálního rozsahu otáček, je ovšem otázkou, má-li 9 stupňů v osobním voze smysl. Tedy zda to řidič jakýmkoliv způsobem pozná oproti osmistupňovému či sedmistupňovému ústrojí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?