Ještě před pěti lety bylo slušností nabídnout ve svém voze libovolné třídy šestikvalt. Od té doby se ale výrobci zbláznili.
Společnost ZF, která se specializuje na výrobu převodovek, představila devítistupňovou převodovku, kterou hodlá nabídnout automobilkám. Novinka je klasickým automatem s hyrodynamickým měničem točivého momentu. Nejde tedy o v poslední době módní dvouspojkovou robotizovanou rychlostní skříň.
Převodovku by mělo být možné snadno upravit pro zabudování hybridního pohonu nebo systému stop-start.
Nový typ převodovky přirozeně umožní co možná nejlepšího využití optimálního rozsahu otáček, je ovšem otázkou, má-li 9 stupňů v osobním voze smysl. Tedy zda to řidič jakýmkoliv způsobem pozná oproti osmistupňovému či sedmistupňovému ústrojí.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.