Fulda, jeden z německých výrobců pneumatik, uvedl na trh novou zimní pneumatiku Kristall Montero 3 s revoluční technologií Snow Catcher Technology.
Pneumatika Fulda Kristall Montero 3 vychází z úspěšné pneumatiky Kristall Montero 2, která přesvědčila kritiky svým vynikajícím výkonem na mokru. Nová pneumatika Kristall Montero 3 v sobě kombinuje několik nových technologií, které ještě vylepšují tento velmi kvalitní výrobek. Patří mezi ně zejména technologie běhounové směsi pro nízké teploty nebo bublinová technologie lamel pro lepší ovladatelnost a záběr na sněhu, vyšší kilometrový proběh a nižší valivý odpor. Skvělé vlastnosti pneumatiky potvrdil i test německého autoklubu ADAC, ve kterém Fulda Kristall Montero 3 získala nejvyšší možné hodnocení „obzvláště doporučujeme“.„Nová pneumatika Montero 3 je vyvrcholením padesáti let zkušeností se zimními pneumatikami,” říká Alain Klepper, Fulda Brand Director for Europe, Middle East and Africa, a dodává: „Inženýři Fulda vyvinuli tři zcela nové technologie, které se spojily v Montero 3, a umožnily tak vynikající výkon v zimních podmínkách, jaký od našich pneumatik očekáváme.”Vynikající výkon díky Snow Catcher TechnologyČást výkonnostních vlastností pneumatiky Fulda Kristall Montero 3 může být připsána zcela revoluční technologii Snow Catcher Technology. Ta spolu s novým dezénem běhounu využívá přirozený tlak pneumatiky pro zachycení sněhu ve stopě, což vede ke zlepšené přilnavosti na vozovkách pokrytých sněhem.Obrácené drážky ve tvaru „V“ pro zachycení sněhu Zatímco většina pneumatik má klasický dezén s drážkami ve tvaru „V”, dezén Kristall Montero 3 spočívá ve dvou přímo obrácených drážkách ve tvaru V, jež pracují společně, aby odvedly vodu či stlačily a zachytily sníh v běhounu prostřednictvím sítě vzájemně uzamykatelných lamel. Přirozený tlak pneumatiky stlačí drážky při kontaktu s vozovkou, a vytvoří tak dodatečnou tlakovou sílu, která skutečně „chytí” sníh, čímž poskytuje pneumatice Fulda Kristall Montero 3 vynikající ovladatelnost a záběr na sněhu. Zvýšená hustota lamel s bublinovou technologií Zimní pneumatiky těží z vysoké hustoty lamel, ale také vyžadují pevné dezénové bloky pro zajištění stability při ovládání. Nová bublinová technologie lamel pneumatiky Kristall Montero 3 vytváří vzájemně uzamykatelný mechanismus mezi lamelami, čímž snižuje deformaci dezénových bloků a poskytuje vysokou stabilitu během ovládání. Pokročilá technologie běhounu zajišťuje vynikající výkon v ziměFulda Kristall Montero 3 také využívá pokročilou technologii běhounové směsi pro nízké teploty, která obsahuje dvě klíčová vylepšení: novou polymerovou směs umožňující vysokou elasticitu při nízkých teplotách a pokročilou techniku siliky pro vylepšený záběr na mokru bez ztráty výkonnosti na suchu. Tato pneumatika je dále charakteristická inovovanou konstrukcí s běhounovou směsí s nízkým valivým odporem, která vede k většímu kilometrovému proběhu a menší spotřebě paliva. Pneumatika má malý obsah aromatických olejů, čímž se stává výrobkem ohleduplným k životnímu prostředí.
Pneumatika Fulda Kristall Montero 3 je dostupná v širokém sortimentu rozměrů:Rozměr LI/SI 165/70R14 C89/87R 165/70R14 81T 175/65R14 82T 175/65R14 86TXL 175/65R14 C90/88T 175/70R13 82T 175/70R14 84T 185/60R14 82T185/60R15 84T185/60R15 88TXL185/65R14 86T185/65R15 88T195/65R15 91T195/65R15 95TXL205/55R16 91TNásledující rozměry budou k dispozici od června 2010:Rozměr LI/SI 155/65R14 75T 165/60R14 75T 165/65R14 79T 165/65R15 81T 165/70R13 79T 185/55R14 80T 185/55R15 82T195/60R15 88T195/60R16 C99/97T205/60R15 91T205/60R15 95TXL205/65R15 94T205/65R15 99QXL
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).