Fulda, jeden z německých výrobců pneumatik, uvedl na trh novou zimní pneumatiku Kristall Montero 3 s revoluční technologií Snow Catcher Technology.
Pneumatika Fulda Kristall Montero 3 vychází z úspěšné pneumatiky Kristall Montero 2, která přesvědčila kritiky svým vynikajícím výkonem na mokru. Nová pneumatika Kristall Montero 3 v sobě kombinuje několik nových technologií, které ještě vylepšují tento velmi kvalitní výrobek. Patří mezi ně zejména technologie běhounové směsi pro nízké teploty nebo bublinová technologie lamel pro lepší ovladatelnost a záběr na sněhu, vyšší kilometrový proběh a nižší valivý odpor. Skvělé vlastnosti pneumatiky potvrdil i test německého autoklubu ADAC, ve kterém Fulda Kristall Montero 3 získala nejvyšší možné hodnocení „obzvláště doporučujeme“.„Nová pneumatika Montero 3 je vyvrcholením padesáti let zkušeností se zimními pneumatikami,” říká Alain Klepper, Fulda Brand Director for Europe, Middle East and Africa, a dodává: „Inženýři Fulda vyvinuli tři zcela nové technologie, které se spojily v Montero 3, a umožnily tak vynikající výkon v zimních podmínkách, jaký od našich pneumatik očekáváme.”Vynikající výkon díky Snow Catcher TechnologyČást výkonnostních vlastností pneumatiky Fulda Kristall Montero 3 může být připsána zcela revoluční technologii Snow Catcher Technology. Ta spolu s novým dezénem běhounu využívá přirozený tlak pneumatiky pro zachycení sněhu ve stopě, což vede ke zlepšené přilnavosti na vozovkách pokrytých sněhem.Obrácené drážky ve tvaru „V“ pro zachycení sněhu Zatímco většina pneumatik má klasický dezén s drážkami ve tvaru „V”, dezén Kristall Montero 3 spočívá ve dvou přímo obrácených drážkách ve tvaru V, jež pracují společně, aby odvedly vodu či stlačily a zachytily sníh v běhounu prostřednictvím sítě vzájemně uzamykatelných lamel. Přirozený tlak pneumatiky stlačí drážky při kontaktu s vozovkou, a vytvoří tak dodatečnou tlakovou sílu, která skutečně „chytí” sníh, čímž poskytuje pneumatice Fulda Kristall Montero 3 vynikající ovladatelnost a záběr na sněhu. Zvýšená hustota lamel s bublinovou technologií Zimní pneumatiky těží z vysoké hustoty lamel, ale také vyžadují pevné dezénové bloky pro zajištění stability při ovládání. Nová bublinová technologie lamel pneumatiky Kristall Montero 3 vytváří vzájemně uzamykatelný mechanismus mezi lamelami, čímž snižuje deformaci dezénových bloků a poskytuje vysokou stabilitu během ovládání. Pokročilá technologie běhounu zajišťuje vynikající výkon v ziměFulda Kristall Montero 3 také využívá pokročilou technologii běhounové směsi pro nízké teploty, která obsahuje dvě klíčová vylepšení: novou polymerovou směs umožňující vysokou elasticitu při nízkých teplotách a pokročilou techniku siliky pro vylepšený záběr na mokru bez ztráty výkonnosti na suchu. Tato pneumatika je dále charakteristická inovovanou konstrukcí s běhounovou směsí s nízkým valivým odporem, která vede k většímu kilometrovému proběhu a menší spotřebě paliva. Pneumatika má malý obsah aromatických olejů, čímž se stává výrobkem ohleduplným k životnímu prostředí.
Pneumatika Fulda Kristall Montero 3 je dostupná v širokém sortimentu rozměrů:Rozměr LI/SI 165/70R14 C89/87R 165/70R14 81T 175/65R14 82T 175/65R14 86TXL 175/65R14 C90/88T 175/70R13 82T 175/70R14 84T 185/60R14 82T185/60R15 84T185/60R15 88TXL185/65R14 86T185/65R15 88T195/65R15 91T195/65R15 95TXL205/55R16 91TNásledující rozměry budou k dispozici od června 2010:Rozměr LI/SI 155/65R14 75T 165/60R14 75T 165/65R14 79T 165/65R15 81T 165/70R13 79T 185/55R14 80T 185/55R15 82T195/60R15 88T195/60R16 C99/97T205/60R15 91T205/60R15 95TXL205/65R15 94T205/65R15 99QXL
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?