Volkswagen činí v rámci strategie ACCELERATE další důsledné kroky na své cestě k softwarově orientovanému poskytovateli mobility. Software je přitom rozhodujícím faktorem také při vývoji systémů podvozku a řízení pro budoucí vysoce automatizovanou jízdu. Volkswagen v současnosti vyvíjí novou generaci elektronicky řízeného podvozku a nový systém řízení.
„Díky výrazné minimalizaci náklonu karoserie v podélném i příčném směru a optimalizaci jízdní dynamiky reaguje vůz rychleji na pohyby volantu a řídí se precizněji,“ říká Karsten Schebsdat, vedoucí oddělení jízdní dynamiky, systémů řízení a regulačních systémů ve společnosti Volkswagen. „Tento vývoj je extrémně důležitý také s ohledem na vysoce automatizovanou jízdu. Díky tomu můžeme cestujícím poskytnout maximální komfort ve všech situacích.“
Software bude ještě více určovat charakter vozu
Volkswagen dosahuje velkého pokroku i ve vývoji nového systému řízení. „V budoucnosti bude hrát software stále důležitější roli také u řízení,“ říká Schebsdat. „Díky tomu máme výrazně více možností, jak ovlivňovat vlastnosti řízení, které pak můžeme realizovat ve specifické podobě u jednotlivých modelů na všech platformách.“
Po uvedení příslušných komponentů do sériové výroby budou z tohoto systému řízení profitovat také asistenční systémy, například Lane Assist nebo Travel Assist.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?