Dacia Duster si krátce po svém představení získala oblibu po celém světě. Jedná se totiž o bytelný a spolehlivý vůz, který vás dopraví takřka kamkoliv a přitom vás finančně nezruinuje. Automobilka už proto chystá druhou generaci, kterou pozorní fotografové zachytili svými aparáty během testování v ulicích.
Na prvních snímcích, které se dostaly do světa, je nový Duster velice pečlivě maskován. Přesto je už na první pohled jasně vidět inspirace první generací. Siluety jsou si velmi podobné, proto v otázce designu můžeme čekat spíše evoluci, než revoluci.
Skrze maskování je možné zahlédnout pouze mřížku chladiče (která se od první generace příliš nezměnila), nebo nové světlomety, které dostaly ostře řezané tvary a působí tak mnohem agresivnějším dojmem.
Žádné velké kudrlinky v designu ani výbavě raději neočekávejte. Podle serveru AutoExpress se Renault pravděpodobně pokusí udržet ceny Dacii Duster hodně nízko, aby lépe obstála v konkurenčním boji na trhu SUV. I zahraniční odborníci tak očekávají hlavně funkční design a výbavu. U základních verzí výbavy se tak zřejmě opět dočkáme černých plastových nárazníků, černých plastových lemů blatníků nebo klasických plechových disků.
Co se motorů týče, příliš se neočekává, že by dostal Duster něco lepšího, než nabízí nyní. K dispozici tak budou benzínové čtyřválce 1,6 a 1,52 turbo nebo naftový čtyřválec 1,5 dCi. V případě naftového motoru se ale spekuluje o možnosti nasadit silnější motor 1,6 dCi, používaný například v modelu Kadjar.
Testování vozu je ale s vysokou pravděpodobností teprve na začátku, proto se nedá očekávat jeho uvedení na trh dříve, než v druhé polovině roku 2018.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.