Dacia Duster si krátce po svém představení získala oblibu po celém světě. Jedná se totiž o bytelný a spolehlivý vůz, který vás dopraví takřka kamkoliv a přitom vás finančně nezruinuje. Automobilka už proto chystá druhou generaci, kterou pozorní fotografové zachytili svými aparáty během testování v ulicích.
Na prvních snímcích, které se dostaly do světa, je nový Duster velice pečlivě maskován. Přesto je už na první pohled jasně vidět inspirace první generací. Siluety jsou si velmi podobné, proto v otázce designu můžeme čekat spíše evoluci, než revoluci.
Skrze maskování je možné zahlédnout pouze mřížku chladiče (která se od první generace příliš nezměnila), nebo nové světlomety, které dostaly ostře řezané tvary a působí tak mnohem agresivnějším dojmem.
Žádné velké kudrlinky v designu ani výbavě raději neočekávejte. Podle serveru AutoExpress se Renault pravděpodobně pokusí udržet ceny Dacii Duster hodně nízko, aby lépe obstála v konkurenčním boji na trhu SUV. I zahraniční odborníci tak očekávají hlavně funkční design a výbavu. U základních verzí výbavy se tak zřejmě opět dočkáme černých plastových nárazníků, černých plastových lemů blatníků nebo klasických plechových disků.
Co se motorů týče, příliš se neočekává, že by dostal Duster něco lepšího, než nabízí nyní. K dispozici tak budou benzínové čtyřválce 1,6 a 1,52 turbo nebo naftový čtyřválec 1,5 dCi. V případě naftového motoru se ale spekuluje o možnosti nasadit silnější motor 1,6 dCi, používaný například v modelu Kadjar.
Testování vozu je ale s vysokou pravděpodobností teprve na začátku, proto se nedá očekávat jeho uvedení na trh dříve, než v druhé polovině roku 2018.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?