Na letošním autosalonu v Ženevě nám Toyota představila svůj nový ostrý hatchback Yaris GRMN, který měl být vyráběn jen ve třídveřové karoserii. Na internet ale pronikly záběry které naznačují, že bychom se mohli dočkat rychlého pětidveřového Yarise.
Nová ostrá Toyota Yaris pochází z dílny Gazoo Racing, na což odkazuje i zkratka v jejím názvu - Gazoo Racing Masters of Nürburgring. Pod jeho kapotou se ukrývá kompresorem přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem 155 kW (210 koní). Zrychlení z 0 na 100 km/h by tenhle prcek měl zvládnout dokonce pod 6 sekund.
Přenos výkonu na přední kola má na starosti šestistupňová manuální převodovka. Té pomáhá také samosvor Torsen. Podvozek dostal zkrácené pružiny , tlumiče Sachs a větší průměr přední stabilizační tyče. O dostatečnou tuhost vozu se starají výztuhy na šasi a rozpěra mezi zavěšením předních kol.. Ke sportovnímu autu patří i lepší brzdy, proto má Yaris GRMN odvětrávané kotouče se čtyřpístkovými třmeny vpředu.
Stejně jako na třídveřové verzi, i na této pětidveřové si můžeme všimnout spoileru na víku pátých dveří nebo upravených nárazníků. Stejná jsou dokonce i kola. Jen zde chybí zadní difuzor, kterému dominuje centrální koncovka výfuku
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?