Na letošním autosalonu v Ženevě nám Toyota představila svůj nový ostrý hatchback Yaris GRMN, který měl být vyráběn jen ve třídveřové karoserii. Na internet ale pronikly záběry které naznačují, že bychom se mohli dočkat rychlého pětidveřového Yarise.
Nová ostrá Toyota Yaris pochází z dílny Gazoo Racing, na což odkazuje i zkratka v jejím názvu - Gazoo Racing Masters of Nürburgring. Pod jeho kapotou se ukrývá kompresorem přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem 155 kW (210 koní). Zrychlení z 0 na 100 km/h by tenhle prcek měl zvládnout dokonce pod 6 sekund.
Přenos výkonu na přední kola má na starosti šestistupňová manuální převodovka. Té pomáhá také samosvor Torsen. Podvozek dostal zkrácené pružiny , tlumiče Sachs a větší průměr přední stabilizační tyče. O dostatečnou tuhost vozu se starají výztuhy na šasi a rozpěra mezi zavěšením předních kol.. Ke sportovnímu autu patří i lepší brzdy, proto má Yaris GRMN odvětrávané kotouče se čtyřpístkovými třmeny vpředu.
Stejně jako na třídveřové verzi, i na této pětidveřové si můžeme všimnout spoileru na víku pátých dveří nebo upravených nárazníků. Stejná jsou dokonce i kola. Jen zde chybí zadní difuzor, kterému dominuje centrální koncovka výfuku
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.