Na letošním autosalonu v Ženevě nám Toyota představila svůj nový ostrý hatchback Yaris GRMN, který měl být vyráběn jen ve třídveřové karoserii. Na internet ale pronikly záběry které naznačují, že bychom se mohli dočkat rychlého pětidveřového Yarise.
Nová ostrá Toyota Yaris pochází z dílny Gazoo Racing, na což odkazuje i zkratka v jejím názvu - Gazoo Racing Masters of Nürburgring. Pod jeho kapotou se ukrývá kompresorem přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem 155 kW (210 koní). Zrychlení z 0 na 100 km/h by tenhle prcek měl zvládnout dokonce pod 6 sekund.
Přenos výkonu na přední kola má na starosti šestistupňová manuální převodovka. Té pomáhá také samosvor Torsen. Podvozek dostal zkrácené pružiny , tlumiče Sachs a větší průměr přední stabilizační tyče. O dostatečnou tuhost vozu se starají výztuhy na šasi a rozpěra mezi zavěšením předních kol.. Ke sportovnímu autu patří i lepší brzdy, proto má Yaris GRMN odvětrávané kotouče se čtyřpístkovými třmeny vpředu.
Stejně jako na třídveřové verzi, i na této pětidveřové si můžeme všimnout spoileru na víku pátých dveří nebo upravených nárazníků. Stejná jsou dokonce i kola. Jen zde chybí zadní difuzor, kterému dominuje centrální koncovka výfuku
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?