I když tu s námi není první verze SUV Macan nijak dlouho, Porsche již poctivě testuje připravovaného nástupce. A jelikož to mají dnes automobilky s utajením těžké, můžeme se již nyní podívat na to, jak bude připravovaný nástupce vlastně vypadat.
Porsche Macan, to je supersport mezi SUV. Na silnici jej můžeme potkat již třetím rokem a i když to není nijak dlouho, automobilka už nějakou dobu pracuje na testování nové verze. První série byla zimní, viz. úvodní fotografie upoutávky.
Nyní se podařilo vůz vystopovat znovu a novější fotografie odhalují mnohé, proto se můžeme podívat lépe, jak bude verze pro rok 2019 vypadat. Fotografie zveřejnil automobilový server carscoops, a i když se na nich zdá automobil odmaskovaný, hlavní pohledové změny nového vozu jsou ukryté. I tak je ale zřejmé, že „nový“ Macan dostal nové světlomety, větší spoiler a mírně upravené nárazníky. Největší otázkou zůstávají ale zadní světla. Dostane Macan LED strip z Panamery, tedy světlomety pokrývající celou šířku zadní části?
Uvnitř by měl nový Macan dostat nejnovější informační systém opět shodný s Panamerou, který tvoří 12-ti palcový dotykový displej s navigací a plnou mobilní konektivitou. Abychom si ale mohli být interiérem a výbavou jistí, budeme si muset počkat na další fotografie.
Řada motorů zůstane s největší pravděpodobností beze změny, takže budou k dispozici šestiválcové motory 3.0 biturbo (250 kW), 3.6 biturbo (294 kW) a benzinový třílitrový turbodiesel o výkonu 190 kW. Nabídku motorů ještě minulý rok doplnil benzinový čtyřválec 2.0 s výkonem 185 kW, který nyní tvoří nejlevnější „vstupní“ verzi.
Předpokládáme, že Porsche představí nový Macan až v průběhu příštího roku, aby tak uzavřelo čtyřletý cyklus stejně, jako to udělalo se současnou generací Porsche Cayenne.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?