I když tu s námi není první verze SUV Macan nijak dlouho, Porsche již poctivě testuje připravovaného nástupce. A jelikož to mají dnes automobilky s utajením těžké, můžeme se již nyní podívat na to, jak bude připravovaný nástupce vlastně vypadat.
Porsche Macan, to je supersport mezi SUV. Na silnici jej můžeme potkat již třetím rokem a i když to není nijak dlouho, automobilka už nějakou dobu pracuje na testování nové verze. První série byla zimní, viz. úvodní fotografie upoutávky.
Nyní se podařilo vůz vystopovat znovu a novější fotografie odhalují mnohé, proto se můžeme podívat lépe, jak bude verze pro rok 2019 vypadat. Fotografie zveřejnil automobilový server carscoops, a i když se na nich zdá automobil odmaskovaný, hlavní pohledové změny nového vozu jsou ukryté. I tak je ale zřejmé, že „nový“ Macan dostal nové světlomety, větší spoiler a mírně upravené nárazníky. Největší otázkou zůstávají ale zadní světla. Dostane Macan LED strip z Panamery, tedy světlomety pokrývající celou šířku zadní části?
Uvnitř by měl nový Macan dostat nejnovější informační systém opět shodný s Panamerou, který tvoří 12-ti palcový dotykový displej s navigací a plnou mobilní konektivitou. Abychom si ale mohli být interiérem a výbavou jistí, budeme si muset počkat na další fotografie.
Řada motorů zůstane s největší pravděpodobností beze změny, takže budou k dispozici šestiválcové motory 3.0 biturbo (250 kW), 3.6 biturbo (294 kW) a benzinový třílitrový turbodiesel o výkonu 190 kW. Nabídku motorů ještě minulý rok doplnil benzinový čtyřválec 2.0 s výkonem 185 kW, který nyní tvoří nejlevnější „vstupní“ verzi.
Předpokládáme, že Porsche představí nový Macan až v průběhu příštího roku, aby tak uzavřelo čtyřletý cyklus stejně, jako to udělalo se současnou generací Porsche Cayenne.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?