I když tu s námi není první verze SUV Macan nijak dlouho, Porsche již poctivě testuje připravovaného nástupce. A jelikož to mají dnes automobilky s utajením těžké, můžeme se již nyní podívat na to, jak bude připravovaný nástupce vlastně vypadat.
Porsche Macan, to je supersport mezi SUV. Na silnici jej můžeme potkat již třetím rokem a i když to není nijak dlouho, automobilka už nějakou dobu pracuje na testování nové verze. První série byla zimní, viz. úvodní fotografie upoutávky.
Nyní se podařilo vůz vystopovat znovu a novější fotografie odhalují mnohé, proto se můžeme podívat lépe, jak bude verze pro rok 2019 vypadat. Fotografie zveřejnil automobilový server carscoops, a i když se na nich zdá automobil odmaskovaný, hlavní pohledové změny nového vozu jsou ukryté. I tak je ale zřejmé, že „nový“ Macan dostal nové světlomety, větší spoiler a mírně upravené nárazníky. Největší otázkou zůstávají ale zadní světla. Dostane Macan LED strip z Panamery, tedy světlomety pokrývající celou šířku zadní části?
Uvnitř by měl nový Macan dostat nejnovější informační systém opět shodný s Panamerou, který tvoří 12-ti palcový dotykový displej s navigací a plnou mobilní konektivitou. Abychom si ale mohli být interiérem a výbavou jistí, budeme si muset počkat na další fotografie.
Řada motorů zůstane s největší pravděpodobností beze změny, takže budou k dispozici šestiválcové motory 3.0 biturbo (250 kW), 3.6 biturbo (294 kW) a benzinový třílitrový turbodiesel o výkonu 190 kW. Nabídku motorů ještě minulý rok doplnil benzinový čtyřválec 2.0 s výkonem 185 kW, který nyní tvoří nejlevnější „vstupní“ verzi.
Předpokládáme, že Porsche představí nový Macan až v průběhu příštího roku, aby tak uzavřelo čtyřletý cyklus stejně, jako to udělalo se současnou generací Porsche Cayenne.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.