I když tu s námi není první verze SUV Macan nijak dlouho, Porsche již poctivě testuje připravovaného nástupce. A jelikož to mají dnes automobilky s utajením těžké, můžeme se již nyní podívat na to, jak bude připravovaný nástupce vlastně vypadat.
Porsche Macan, to je supersport mezi SUV. Na silnici jej můžeme potkat již třetím rokem a i když to není nijak dlouho, automobilka už nějakou dobu pracuje na testování nové verze. První série byla zimní, viz. úvodní fotografie upoutávky.
Nyní se podařilo vůz vystopovat znovu a novější fotografie odhalují mnohé, proto se můžeme podívat lépe, jak bude verze pro rok 2019 vypadat. Fotografie zveřejnil automobilový server carscoops, a i když se na nich zdá automobil odmaskovaný, hlavní pohledové změny nového vozu jsou ukryté. I tak je ale zřejmé, že „nový“ Macan dostal nové světlomety, větší spoiler a mírně upravené nárazníky. Největší otázkou zůstávají ale zadní světla. Dostane Macan LED strip z Panamery, tedy světlomety pokrývající celou šířku zadní části?
Uvnitř by měl nový Macan dostat nejnovější informační systém opět shodný s Panamerou, který tvoří 12-ti palcový dotykový displej s navigací a plnou mobilní konektivitou. Abychom si ale mohli být interiérem a výbavou jistí, budeme si muset počkat na další fotografie.
Řada motorů zůstane s největší pravděpodobností beze změny, takže budou k dispozici šestiválcové motory 3.0 biturbo (250 kW), 3.6 biturbo (294 kW) a benzinový třílitrový turbodiesel o výkonu 190 kW. Nabídku motorů ještě minulý rok doplnil benzinový čtyřválec 2.0 s výkonem 185 kW, který nyní tvoří nejlevnější „vstupní“ verzi.
Předpokládáme, že Porsche představí nový Macan až v průběhu příštího roku, aby tak uzavřelo čtyřletý cyklus stejně, jako to udělalo se současnou generací Porsche Cayenne.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?