I když tu s námi není první verze SUV Macan nijak dlouho, Porsche již poctivě testuje připravovaného nástupce. A jelikož to mají dnes automobilky s utajením těžké, můžeme se již nyní podívat na to, jak bude připravovaný nástupce vlastně vypadat.
Porsche Macan, to je supersport mezi SUV. Na silnici jej můžeme potkat již třetím rokem a i když to není nijak dlouho, automobilka už nějakou dobu pracuje na testování nové verze. První série byla zimní, viz. úvodní fotografie upoutávky.
Nyní se podařilo vůz vystopovat znovu a novější fotografie odhalují mnohé, proto se můžeme podívat lépe, jak bude verze pro rok 2019 vypadat. Fotografie zveřejnil automobilový server carscoops, a i když se na nich zdá automobil odmaskovaný, hlavní pohledové změny nového vozu jsou ukryté. I tak je ale zřejmé, že „nový“ Macan dostal nové světlomety, větší spoiler a mírně upravené nárazníky. Největší otázkou zůstávají ale zadní světla. Dostane Macan LED strip z Panamery, tedy světlomety pokrývající celou šířku zadní části?
Uvnitř by měl nový Macan dostat nejnovější informační systém opět shodný s Panamerou, který tvoří 12-ti palcový dotykový displej s navigací a plnou mobilní konektivitou. Abychom si ale mohli být interiérem a výbavou jistí, budeme si muset počkat na další fotografie.
Řada motorů zůstane s největší pravděpodobností beze změny, takže budou k dispozici šestiválcové motory 3.0 biturbo (250 kW), 3.6 biturbo (294 kW) a benzinový třílitrový turbodiesel o výkonu 190 kW. Nabídku motorů ještě minulý rok doplnil benzinový čtyřválec 2.0 s výkonem 185 kW, který nyní tvoří nejlevnější „vstupní“ verzi.
Předpokládáme, že Porsche představí nový Macan až v průběhu příštího roku, aby tak uzavřelo čtyřletý cyklus stejně, jako to udělalo se současnou generací Porsche Cayenne.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.