Současným vrcholem nabídky od Jaguaru na poli sedanů je zatím model XF S s výkonem 380 koní. Ten však možná dostane další karosářskou verzi.
Zatím se ale neví, zda kombík dostane tentýž motor s výkonem 340 koní a 700 Nm točivého momentu. V úvahu totiž přichází 48V systém doplněný o elektrický kompresor. Aktuálně přitom tenhle motor nabídne klasický kompresor, který se stará o pořádnou sílu šestiválce.
A jak víme, že vůz na snímku je XF S Sportbrake? Podle špionážních fotografů vozu nechyběl sportovní podvozek, velké brzdy a masivní litá kola. K tomu se přidával hodně zajímavý hutný zvuk motoru. Dvojité koncovky výfuku a aerodynamické doplňky karoserie jsou zárukou toho, že tohle nebude obyčejný naftový kombík.
Současně s tím ale Jaguar testuje i větší F-Pace SVR. Ten nabídne přes 550 koní, zatím nespecifikovaný motor a hromadu jízdných zážitků. Jeho soupeře v podobě Porsche Macan nebo BMW X5 M tak začíná děsit, s čím vším verze SVR přijde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?