Už pěknou řádku měsíců a možná i let se mluví o nástupci legendární Toyoty Supra. Její technika byla již dříve prozrazena, ovšem co se týče vzhledu, až dosud se jednalo o pouhé spekulace.
Jenže s počátkem tohoto týdne je vše jinak. Nová Supra totiž byla nafocena v maskovací folii, avšak v sériové verzi. Díky můžeme vidět, že značka zachovala zadního spoiler ve tvaru "kachního ocasu". V masce chladiče neujdou pozornosti tři velké vzduchové otvory.
Nová, v pořádí pátá generace japonského sportovního kupé, vznikla ve spolupráci s německou automobilkou BMW a podle dostupných zpráv má použít shodnou podvozkovou platformu s chystaným BMW Z5. Obě auta ale budou naprosto odlišná a Toyota Supra například dostane jako první model značky dvouspojkovou automatickou převodovku, která nahradí pro někoho nepopulární CVT.
Velká fotogalerie zamaskovaného vozu ZDE!
Nová Supra dostane oproti Z5 prodlouženou verzi platformy a v porovnání s bavorákem má být o něco větší. Pak je tady taktéž rozdíl v koncepci, kdy Z5 bude kabriolet s plátěnou střechou, ale Supra bude kupé. Až časem může dorazit verze Targa s odnímacími střešními panely.
Nová Toyota Supra už ale nebude takovou, jakou jsme ji znali z 90.let. Nově totiž použije hybridní soustavu. Ta zahrne spalovací a elektrický motor. Základní benzinový motor bude pohánět zadní kola, kdežto předek bude obsluhovat menší elektromotor. Její váha by pak měla oscilovat kolem 1,4 tuny.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?