V Paříži Seat ukázal dobrodružnější stránku SUV Ateca s provedení X-Perience, které uvidíme v běžné nabídce již v průběhu příštího roku. Daleko očekávanějším kouskem je nicméně ostrá verze Cupra, o níž se spekuluje prakticky od uvedení kompaktního SUV. Že to Seat myslí vážně dokazují britských kolegů.
Seatu se prodejně docela daří a podíl na tom má také nové SUV Ateca. To se pomalu zabydluje na většině evropských trzích a Španělé si od něj leccos slibují. To ukazuje také množství derivátů, které mají na jeho základě vzniknout. Dobrodružnou verzi X-Perience jsme poprvé viděli na pařížském autosalonu, od standardního provedení se ale zas až tolik neliší. Mnohem zajímavěji vypadá chystaná Ateca Cupra. Ano, Seat skutečně připravuje nejen jakési „wram SUV“, mezi něž patří třeba Peugeot 3008 GT, ale rovnou „hot SUV“, jichž ve srovnatelné velikosti příliš mnoho nejezdí. Že nejde jen o nějakou nepodloženou spekulaci dokazují snímky britského magazínu Auto Express, který nekamuflované sportovní SUV, patřící výkonnému viceprezidentovi pro výzkum a vývoj Matthiasi Rabemu, vyfotil na prezentaci omlazené modelové řady Leon.
Na první pohled sportovního ducha poznáte víceméně pouze podle matné černé barvy, vícepaprskových kol ve stylu Leonu Cupra, čtyřech koncovek výfuku a také brzd Brembo s červenými třmeny. Sériová verze by se měla dále dočkat alespoň lehce přepracovaných nárazníků, nové masky chladiče, LED světlometů a především nižší světlé výšky. Mnohem zajímavější ale nakonec bude technika, obsahující především dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI z Leonu Cupra, naladěný na více než 221 kW (300 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h má zabrat méně než 6 sekund, maximální rychlost se očekává v obligátním pásmu 250 km/h. Ke slovu by se měl dostat pohon všech kol a podle záběrů z interiéru testovacího prototypu také dvouspojkový automat DSG. Příchod manuální převodovky je ale klidně možný. Jisté je uvedení specifického režimu Cupra, jenž přiostří adaptivní tlumiče, elektroniku pohonu všech kol, řízení, odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu a konečně také zvuk.
Do prodeje by se Ateca Cupra měla dostat ve druhé polovině příštího roku, ceny se vyšplhají až k 35 000 librám (cca 1 055 000 korun). Sportovní SUV se tak stane nejdražším modelem celé nabídky španělského výrobce.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.