V Paříži Seat ukázal dobrodružnější stránku SUV Ateca s provedení X-Perience, které uvidíme v běžné nabídce již v průběhu příštího roku. Daleko očekávanějším kouskem je nicméně ostrá verze Cupra, o níž se spekuluje prakticky od uvedení kompaktního SUV. Že to Seat myslí vážně dokazují britských kolegů.
Seatu se prodejně docela daří a podíl na tom má také nové SUV Ateca. To se pomalu zabydluje na většině evropských trzích a Španělé si od něj leccos slibují. To ukazuje také množství derivátů, které mají na jeho základě vzniknout. Dobrodružnou verzi X-Perience jsme poprvé viděli na pařížském autosalonu, od standardního provedení se ale zas až tolik neliší. Mnohem zajímavěji vypadá chystaná Ateca Cupra. Ano, Seat skutečně připravuje nejen jakési „wram SUV“, mezi něž patří třeba Peugeot 3008 GT, ale rovnou „hot SUV“, jichž ve srovnatelné velikosti příliš mnoho nejezdí. Že nejde jen o nějakou nepodloženou spekulaci dokazují snímky britského magazínu Auto Express, který nekamuflované sportovní SUV, patřící výkonnému viceprezidentovi pro výzkum a vývoj Matthiasi Rabemu, vyfotil na prezentaci omlazené modelové řady Leon.
Na první pohled sportovního ducha poznáte víceméně pouze podle matné černé barvy, vícepaprskových kol ve stylu Leonu Cupra, čtyřech koncovek výfuku a také brzd Brembo s červenými třmeny. Sériová verze by se měla dále dočkat alespoň lehce přepracovaných nárazníků, nové masky chladiče, LED světlometů a především nižší světlé výšky. Mnohem zajímavější ale nakonec bude technika, obsahující především dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI z Leonu Cupra, naladěný na více než 221 kW (300 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h má zabrat méně než 6 sekund, maximální rychlost se očekává v obligátním pásmu 250 km/h. Ke slovu by se měl dostat pohon všech kol a podle záběrů z interiéru testovacího prototypu také dvouspojkový automat DSG. Příchod manuální převodovky je ale klidně možný. Jisté je uvedení specifického režimu Cupra, jenž přiostří adaptivní tlumiče, elektroniku pohonu všech kol, řízení, odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu a konečně také zvuk.
Do prodeje by se Ateca Cupra měla dostat ve druhé polovině příštího roku, ceny se vyšplhají až k 35 000 librám (cca 1 055 000 korun). Sportovní SUV se tak stane nejdražším modelem celé nabídky španělského výrobce.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.