V Paříži Seat ukázal dobrodružnější stránku SUV Ateca s provedení X-Perience, které uvidíme v běžné nabídce již v průběhu příštího roku. Daleko očekávanějším kouskem je nicméně ostrá verze Cupra, o níž se spekuluje prakticky od uvedení kompaktního SUV. Že to Seat myslí vážně dokazují britských kolegů.
Seatu se prodejně docela daří a podíl na tom má také nové SUV Ateca. To se pomalu zabydluje na většině evropských trzích a Španělé si od něj leccos slibují. To ukazuje také množství derivátů, které mají na jeho základě vzniknout. Dobrodružnou verzi X-Perience jsme poprvé viděli na pařížském autosalonu, od standardního provedení se ale zas až tolik neliší. Mnohem zajímavěji vypadá chystaná Ateca Cupra. Ano, Seat skutečně připravuje nejen jakési „wram SUV“, mezi něž patří třeba Peugeot 3008 GT, ale rovnou „hot SUV“, jichž ve srovnatelné velikosti příliš mnoho nejezdí. Že nejde jen o nějakou nepodloženou spekulaci dokazují snímky britského magazínu Auto Express, který nekamuflované sportovní SUV, patřící výkonnému viceprezidentovi pro výzkum a vývoj Matthiasi Rabemu, vyfotil na prezentaci omlazené modelové řady Leon.
Na první pohled sportovního ducha poznáte víceméně pouze podle matné černé barvy, vícepaprskových kol ve stylu Leonu Cupra, čtyřech koncovek výfuku a také brzd Brembo s červenými třmeny. Sériová verze by se měla dále dočkat alespoň lehce přepracovaných nárazníků, nové masky chladiče, LED světlometů a především nižší světlé výšky. Mnohem zajímavější ale nakonec bude technika, obsahující především dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI z Leonu Cupra, naladěný na více než 221 kW (300 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h má zabrat méně než 6 sekund, maximální rychlost se očekává v obligátním pásmu 250 km/h. Ke slovu by se měl dostat pohon všech kol a podle záběrů z interiéru testovacího prototypu také dvouspojkový automat DSG. Příchod manuální převodovky je ale klidně možný. Jisté je uvedení specifického režimu Cupra, jenž přiostří adaptivní tlumiče, elektroniku pohonu všech kol, řízení, odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu a konečně také zvuk.
Do prodeje by se Ateca Cupra měla dostat ve druhé polovině příštího roku, ceny se vyšplhají až k 35 000 librám (cca 1 055 000 korun). Sportovní SUV se tak stane nejdražším modelem celé nabídky španělského výrobce.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.