Ostrá Ateca Cupra není jen spekulace! Jednu takovou má čelní představitel Seatu

Seat Ateca Cupra nachytali britští novináři na prezentaci omlazeného Leonu.
Seat Ateca Cupra nachytali britští novináři na prezentaci omlazeného Leonu., foto: Auto Express
ar6 19. října 2016 12:43
Sdílej:

V Paříži Seat ukázal dobrodružnější stránku SUV Ateca s provedení X-Perience, které uvidíme v běžné nabídce již v průběhu příštího roku. Daleko očekávanějším kouskem je nicméně ostrá verze Cupra, o níž se spekuluje prakticky od uvedení kompaktního SUV. Že to Seat myslí vážně dokazují britských kolegů.

Seatu se prodejně docela daří a podíl na tom má také nové SUV Ateca. To se pomalu zabydluje na většině evropských trzích a Španělé si od něj leccos slibují. To ukazuje také množství derivátů, které mají na jeho základě vzniknout. Dobrodružnou verzi X-Perience jsme poprvé viděli na pařížském autosalonu, od standardního provedení se ale zas až tolik neliší. Mnohem zajímavěji vypadá chystaná Ateca Cupra. Ano, Seat skutečně připravuje nejen jakési „wram SUV“, mezi něž patří třeba Peugeot 3008 GT, ale rovnou „hot SUV“, jichž ve srovnatelné velikosti příliš mnoho nejezdí. Že nejde jen o nějakou nepodloženou spekulaci dokazují snímky britského magazínu Auto Express, který nekamuflované sportovní SUV, patřící výkonnému viceprezidentovi pro výzkum a vývoj Matthiasi Rabemu, vyfotil na prezentaci omlazené modelové řady Leon.

Na první pohled sportovního ducha poznáte víceméně pouze podle matné černé barvy, vícepaprskových kol ve stylu Leonu Cupra, čtyřech koncovek výfuku a také brzd Brembo s červenými třmeny. Sériová verze by se měla dále dočkat alespoň lehce přepracovaných nárazníků, nové masky chladiče, LED světlometů a především nižší světlé výšky. Mnohem zajímavější ale nakonec bude technika, obsahující především dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI z Leonu Cupra, naladěný na více než 221 kW (300 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h má zabrat méně než 6 sekund, maximální rychlost se očekává v obligátním pásmu 250 km/h. Ke slovu by se měl dostat pohon všech kol a podle záběrů z interiéru testovacího prototypu také dvouspojkový automat DSG. Příchod manuální převodovky je ale klidně možný. Jisté je uvedení specifického režimu Cupra, jenž přiostří adaptivní tlumiče, elektroniku pohonu všech kol, řízení, odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu a konečně také zvuk.

Do prodeje by se Ateca Cupra měla dostat ve druhé polovině příštího roku, ceny se vyšplhají až k 35 000 librám (cca 1 055 000 korun). Sportovní SUV se tak stane nejdražším modelem celé nabídky španělského výrobce.

Témata:
Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.