Mercedes neztrácí čas a aktuálně testuje vrcholnou verzi modelu AMG GT. Vypadá jako stvoření z pekla a dostala dodatečné písmenko R.
Chystaná novinka je označována titulkem „Bestie ze Zeleného pekla“ a vlastně se není čemu divit. Když pomineme fakt, že právě zde bylo auto nejvíce vyvíjeno, i samotný vzhled vypadá hodně brutálně. Nejpodstatnější informací je pak to, co se vlastně bude ukrývat pod kapotou.
Tím bude čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 585 koní a s točivým momentem 700 Nm v rozmezí 1900 až 5500 ot./min. Oproti klasickému AMG GT však motor dostal upravená turbodmychadla, účinnější chlazení, potah válců látkou Nanoslide, přímé vstřikování a mnoho odlehčených dílů.
Výkon jde na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky s delším prvním a naopak kratším posledním převodem. Řidič dostane volbu mezi režimy Comfort, Sport, Sport Plus, Race a Individual. V konečném výsledu pak AMG GT R dosáhne maximální rychlosti 318 km/h a z nuly na stovku odstartuje za 3,6 sekundy.
Oproti předešlé verzi v jedovatě zeleném laku karoserie se nyní můžeme podívat na video, v němž účinkuje černý kousek. Ta nám přijde mnohem agresivnější, ačkoliv není tak nápadná, jako zelený odstín. Z videa je pak poznat, že vůz nemá tak řízný zvuk výfuků. jak by asi někdo očekával.
Je však dost možné, že u vývojového prototypu se budou některé věci měnit a tak není vyloučen silnější hukot u sériové verze. Zatím se počítá také s tím, že do výroby půjde nejvýše 2 tisíce exemplářů, takže už dnes by případní zájemci měli střádat patřičnou sumu peněz a shánět aktuální kontakt na nejbližší zastoupení značky. Prodeje totiž začnou již letos 21. listopadu, na evropský trh vůz přijde až začátkem března 2017.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.