Přinášíme vám video, na němž je vidět zamaskované BMW řady1 Sedan. Je to další předokolkové BMW, které boří lety zaběhlé mýty o tom, že BMW má mít výhradně pohon zadních kol.
Jeho světovou premiéru čekejme letos na podzim v Paříži a vycházet má z konceptu CCS (Concept Compact Sedan). Ten se ukázal na loňském autosalonu v Pekingu, přičemž základem se stane právě pohon předních kol. Až za příplatek bude možno dokoupit čtyřkolku xDrive.
BMW chce tímto krokem dosáhnout vyšších prodejů a zisků. Svým zákazníkům chce nabídnout nižší spotřebu a i z toho důvodu pod kapotu nastěhuje několik různě výkonných 1,5litrových tříválců. Krom toho časem přijdou dvoulitrové čtyřválce. Výkonově se "jednička" dočká porce 130 až 231 koní.
Na přiloženém videu pak lze vidět, jak si auto s takovým výkonem dokáže poradit. Přední gumy dostávají velmi zabrat a o kvílení není nouze. Hold, kdyby to byla zadokolka, zatáčky by nový bavorák projížděl zcela určitě mnohem hladčeji.
V budoucnu se bude přitom jednat už o třetí předokolku od BMW. Tou první je dvojková řada Active Tourer a také mini SUV s názvem X1. Časem dorazí i větší X2 a není vyloučeno, že přibudou další.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.