Vývojové práce na novém crossoveru od automobilky SEAT nepolevují a špionážní fotografové nyní zachytili testovací prototyp v jižní Evropě.
Vůz nese karoserie současného Leonu, ale to nenechte se zmást, v kabátu Leona nový crossover nevyjede. Prototyp dostal evidentní zvýšení světlé výšky a poměrně velká kola z lehké slitiny. Víc se z testovací muly nepovedlo zjistit, ovšem podíváme li se o nějaký čas zpět, předchozí zprávy říkají mnohem víc.
Budoucí crossover má dostat bohaté oplastování a velké podběhy kol. Bude se prakticky jednat o větší drsnější verzi Leonu X-Perience, ale přitom to nebude kombík. Pod kapotou se má objevit sortiment čtyřválcových benzinových a naftových jednotek ze současného Leonu. Největší novinkou by měl být volitelný systém pohonu všech kol.
Výrobní model bude představen na letošním frankfurtském autosalonu, do prodeje vstoupí následně v roce 2016.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.