Oproti současné X1 přijme příští generace agresivnější vzhled, sportovní mřížku chladiče a také menší přední světlomety. Na zastiženém prototypu můžeme při bližším pohledu vidět větší plastové blatníky, větší zadní dveře a pozměněnou linii střechy. Model má také zadní spoiler a duální výfukový systém.
Mezi zajímavosti se řadí fakt, že doposud bylo BMW X1 čistě pětimistným vozem. V příští generaci se ale dočkáme i verze se sedmi sedadly. Co se týče interiéru, ten se zatím nepodařilo moc kvalitně zachytit. Jedinou dostupnou fotografií je pohled na již známé budíky a kožený tříramenný volant s kovovými akcenty.
Vzhledem k tomu, že X1 bude založeno na podvozkové platformě UKL, očekává se, že motory si vůz vypůjčí od řady 2 Active Tourer. To znamená, že nabídka by mohla zahrnovat:
- 1.5-litrový tříválcový zážehový motor s výkonem 136 koní a 220 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový benzín s výkonem 184 koní a 270 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřvácový benzín s výkonem 231 koní a 350 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 150 koní a 330 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 184 koní a 380 Nm točivého momentu