V roce 2016 se dočkáme uvedení nové generace malého BMW X1 a špionážní fotografové jej nově nafotili, jak opět prochází testováním.
Oproti současné X1 přijme příští generace agresivnější vzhled, sportovní mřížku chladiče a také menší přední světlomety. Na zastiženém prototypu můžeme při bližším pohledu vidět větší plastové blatníky, větší zadní dveře a pozměněnou linii střechy. Model má také zadní spoiler a duální výfukový systém.
Mezi zajímavosti se řadí fakt, že doposud bylo BMW X1 čistě pětimistným vozem. V příští generaci se ale dočkáme i verze se sedmi sedadly. Co se týče interiéru, ten se zatím nepodařilo moc kvalitně zachytit. Jedinou dostupnou fotografií je pohled na již známé budíky a kožený tříramenný volant s kovovými akcenty.
Vzhledem k tomu, že X1 bude založeno na podvozkové platformě UKL, očekává se, že motory si vůz vypůjčí od řady 2 Active Tourer. To znamená, že nabídka by mohla zahrnovat:
- 1.5-litrový tříválcový zážehový motor s výkonem 136 koní a 220 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový benzín s výkonem 184 koní a 270 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřvácový benzín s výkonem 231 koní a 350 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 150 koní a 330 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 184 koní a 380 Nm točivého momentu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.