V roce 2016 se dočkáme uvedení nové generace malého BMW X1 a špionážní fotografové jej nově nafotili, jak opět prochází testováním.
Oproti současné X1 přijme příští generace agresivnější vzhled, sportovní mřížku chladiče a také menší přední světlomety. Na zastiženém prototypu můžeme při bližším pohledu vidět větší plastové blatníky, větší zadní dveře a pozměněnou linii střechy. Model má také zadní spoiler a duální výfukový systém.
Mezi zajímavosti se řadí fakt, že doposud bylo BMW X1 čistě pětimistným vozem. V příští generaci se ale dočkáme i verze se sedmi sedadly. Co se týče interiéru, ten se zatím nepodařilo moc kvalitně zachytit. Jedinou dostupnou fotografií je pohled na již známé budíky a kožený tříramenný volant s kovovými akcenty.
Vzhledem k tomu, že X1 bude založeno na podvozkové platformě UKL, očekává se, že motory si vůz vypůjčí od řady 2 Active Tourer. To znamená, že nabídka by mohla zahrnovat:
- 1.5-litrový tříválcový zážehový motor s výkonem 136 koní a 220 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový benzín s výkonem 184 koní a 270 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřvácový benzín s výkonem 231 koní a 350 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 150 koní a 330 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 184 koní a 380 Nm točivého momentu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?