V roce 2016 se dočkáme uvedení nové generace malého BMW X1 a špionážní fotografové jej nově nafotili, jak opět prochází testováním.
Oproti současné X1 přijme příští generace agresivnější vzhled, sportovní mřížku chladiče a také menší přední světlomety. Na zastiženém prototypu můžeme při bližším pohledu vidět větší plastové blatníky, větší zadní dveře a pozměněnou linii střechy. Model má také zadní spoiler a duální výfukový systém.
Mezi zajímavosti se řadí fakt, že doposud bylo BMW X1 čistě pětimistným vozem. V příští generaci se ale dočkáme i verze se sedmi sedadly. Co se týče interiéru, ten se zatím nepodařilo moc kvalitně zachytit. Jedinou dostupnou fotografií je pohled na již známé budíky a kožený tříramenný volant s kovovými akcenty.
Vzhledem k tomu, že X1 bude založeno na podvozkové platformě UKL, očekává se, že motory si vůz vypůjčí od řady 2 Active Tourer. To znamená, že nabídka by mohla zahrnovat:
- 1.5-litrový tříválcový zážehový motor s výkonem 136 koní a 220 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový benzín s výkonem 184 koní a 270 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřvácový benzín s výkonem 231 koní a 350 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 150 koní a 330 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 184 koní a 380 Nm točivého momentu
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?