Naprosto bez jakékoliv kamufláže se ve Stuttgartu v Německu proháněl Mercedes-Benz GLE 450 AMG Coupe.
Auto mělo polárně bílý lak karoserie a soudě podle odvětraných zadních blatníků to byla verze 450 AMG Sport. Místo čtveřice koncovek výfukového potrubí měl však testovaný kus pouze dvě koncovky. GLE 450 AMG Coupe bude zaměřn na ty, kteří chtějí větší výkon, ale nechtějí utrácet zbytečně mnoho peněz za plnohodnotnou verzi AMG.
Světovou premiéru si nový Mercedes odbude letos v lednu na autosalonu NAIAS a zatímco verze 450 verze GLE využívá twin-turbo 3,0 litrový motor V6 s výkonem 367 koní a s 520 Nm, nejostřejší GLE 63 AMG Coupe údajně dostane 4,0-litrový twin-turbo osmiválec. Ten má nabídnout výkon kolem 462 koní a točivý moment 600 Nm.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.