Druhá generace Jaguar XF se nezadržitelně blíží. Poslední testy a zkoušky probíhají po celé Evropě a to i na oblíbeném Nürburgringu.
Svou premiéru si odbude v New Yourku příští rok v dubnu. Můžeme se těšit na výrazně větší XF, které bude z velké části inspirováno novým a menším XE. Samozřejmě projde odtučňovací kůrou a shodí až 100 kg, mimo jiné i díky nové platformě IQ, která využívá lehké materiály a to především hliník.
Díky větším rozměrům, bude nové XF poskytovat daleko více vnitřního prostoru než tomu bylo doposud. Těžit z toho samozřejmě budou cestující jak v předu, tak i vzadu. Zvětšení se dočká i zavazadlový prostor.
Co se týče motorů, Jaguar přepracuje některé motory od Fordu, které dostanou INGENIUM technologie, tedy hlavně snížení hmotnosti a to až o 80 kg. Nejsilnější motor v nabídce bude zřejmě opět V8, který bude mít výkon přibližně 600 koní. Verze Sportbrake dorazí v roce 2016.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.