Druhá generace Jaguar XF se nezadržitelně blíží. Poslední testy a zkoušky probíhají po celé Evropě a to i na oblíbeném Nürburgringu.
Svou premiéru si odbude v New Yourku příští rok v dubnu. Můžeme se těšit na výrazně větší XF, které bude z velké části inspirováno novým a menším XE. Samozřejmě projde odtučňovací kůrou a shodí až 100 kg, mimo jiné i díky nové platformě IQ, která využívá lehké materiály a to především hliník.
Díky větším rozměrům, bude nové XF poskytovat daleko více vnitřního prostoru než tomu bylo doposud. Těžit z toho samozřejmě budou cestující jak v předu, tak i vzadu. Zvětšení se dočká i zavazadlový prostor.
Co se týče motorů, Jaguar přepracuje některé motory od Fordu, které dostanou INGENIUM technologie, tedy hlavně snížení hmotnosti a to až o 80 kg. Nejsilnější motor v nabídce bude zřejmě opět V8, který bude mít výkon přibližně 600 koní. Verze Sportbrake dorazí v roce 2016.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.