BMW připravuje do svého portfolia další hybridní vůz. Nejde ale o hybrid pohonem, spíše o hybrid mezi třídami.
BMW se v poslední době nebojí experimentovat. Tradiční výrobce sedanů, kombíků a kupé v poslední době představil řadu SUV, mezi kterými jsou i opravdoví exoti, jako model X6. Očekávána je přitom i menší varianta X4. Do klasických MPV se zatím nepustil, zato představuje modely GT, které jsou na pomezí MPV, SUV a klasického kombíku. Zkrátka crossovery.
BMW přitom experimentovat nepřestává a do výroby tak pustí další model tohoto ražení. Půjde o variantu GT odvozenou od řady 1, avšak technicky s tou současnou nebude mít příliš společného. Podvozek bude vycházet z nového Mini, dočkáme se tak pohonu jen přední nápravy. To je u BMW velmi neobvyklé řešení, které by se však mělo v brzké době rozmáhat i na další modely.
Z modelů GT bude mít právě jednička nejblíže k MPV, přičemž bude atakovat zejména třídu B od Mercedesu. Vůz, který se zrodí z konceptu Active Tourer Concept poprvé pravděpodobně uvidíme na některém z podzimních autosalonů. Nyní máme možnost poprvé spatřit alespoň snímky z patentového úřadu, které unikly, jak je zvykem, z Číny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.