Mini se nepodařilo udržet pod pokličkou snímky nového atraktivního SUV Paceman. Sada snímků proto koluje internetem několik dní před původní plánovaným termínem.
Mini Paceman bude dalším přírůstkem do už tak docela ztřeštěné rodiny Mini. Automobilka se snaží z několika málo základů vytřískat naprosté maximum a právě Paceman je tu jako vedlejší produkt SUV Countryman.
Od SUV se nám tak začíná rodit vlastní rodinka typů, což není vůbec běžné. Paceman totiž není ničím jiným, než kupé odvozeným od pětidveřového Countrymanu. Vypadá trochu šíleně, nelze mu ale upřít jistou dávku originality a zejména snahy vyhledávat zatím neobsazená místa na trhu. A to je v dnešní době stále uniformnější výroby důležité.
Vzhled novinky není nikterak překvapivý, setkáváme se s ním už delší dobu. Nejprve nám v roce 2010 Mini představilo koncept, který se od té doby již prakticky nezměnil. V proběhu čekání jsme si mohli design připomenout jak na oficiálních "špionážních" snímcích, tak i na patentových výkresech. Spekulace se nesly jen kolem jména, na snímcích jasně patrné označení však dosvědčuje, že ani zde se žádné změny neodehrají.
Fotografie pravděpodobně unikly přímo od Mini. Tentokrát se pravděpodobně jedná opravdu o chybu, nikoliv o záměr, jak tomu často bývá. Oficiálního představení bychom se měli dočkat v nejbližších dnech, výstavní premiéru nemůžeme čekat nikde jinde než v Paříži.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?