Sedmá generace Golfu má být lehčí, bezpečnější a zábavnější na řízení než kdy dříve. Špionážní fotografie dokazují, že testování nového modelu je v plném proudu. Debut sedmé generace nejprodávanějšího hatchbacku proběhne v říjnu letošního roku na Pařížské Motor Show.
Volkswagen Golf Mk VII bude postaven na zbrusu nové modulární platformě MQB, kterou budou v budoucnu využívat všechny modely nižší střední třídy koncernu Volkswagen. Na nové platformě tak budou postaveny modely Audi A3, Audi TT, Seat Leon a pravděpodobně i nová generace Škody Octavia.
Větší rozsah použití vysokopevnostní oceli by mělo zajistit snížení hmotnosti o 45 kg ve srovnání s šestou generací vozu a to i přes fakt, že nový vůz bude delší, širší a bude splňovat přísnější bezpečnostní kritéria.
Nový model by měl být nejen větší, ale měl by mít i agresivnější vzhled. Přesto se předpokládá, že nedojde k žádné revoluci, spíše k dalšímu vývoji a vylepšení stávajících tvarů a proporcí vozu. Novinkami by měly být ostřejší hrany karoserie, nebo užší přední světlomety.
Nižší hmotnost vozu a nové tří a čtyřválcové benzínové a dieslové motory by měli zajistit nižší spotřebu a emise. Hlavní důraz automobilka klade na motor 1.4 TFSI s technologií vypínání válců (motor může při nízkém zatížení pracovat jako dvouválec). Potvrzeny jsou jak hybridní a plně elektrické verze, tak modely GTI a R. Posledně jmenovaná verze by měla disponovat výkonem kolem 300 koní a pohonem všech čtyř kol. Kupující si budou vybírat mezi šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým dvojspojkovým DSG.
Model nižší střední třídy by měl být opět nabízen jako tří a pětidveřový hatchback, který v budoucnu doplní verze s karoserií kombi a kabriolet. Začátek prodeje se předpokládá na první polovinu roku 2013 s cenou začínající na cca 450 000 Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?