Sedmá generace Golfu má být lehčí, bezpečnější a zábavnější na řízení než kdy dříve. Špionážní fotografie dokazují, že testování nového modelu je v plném proudu. Debut sedmé generace nejprodávanějšího hatchbacku proběhne v říjnu letošního roku na Pařížské Motor Show.
Volkswagen Golf Mk VII bude postaven na zbrusu nové modulární platformě MQB, kterou budou v budoucnu využívat všechny modely nižší střední třídy koncernu Volkswagen. Na nové platformě tak budou postaveny modely Audi A3, Audi TT, Seat Leon a pravděpodobně i nová generace Škody Octavia.
Větší rozsah použití vysokopevnostní oceli by mělo zajistit snížení hmotnosti o 45 kg ve srovnání s šestou generací vozu a to i přes fakt, že nový vůz bude delší, širší a bude splňovat přísnější bezpečnostní kritéria.
Nový model by měl být nejen větší, ale měl by mít i agresivnější vzhled. Přesto se předpokládá, že nedojde k žádné revoluci, spíše k dalšímu vývoji a vylepšení stávajících tvarů a proporcí vozu. Novinkami by měly být ostřejší hrany karoserie, nebo užší přední světlomety.
Nižší hmotnost vozu a nové tří a čtyřválcové benzínové a dieslové motory by měli zajistit nižší spotřebu a emise. Hlavní důraz automobilka klade na motor 1.4 TFSI s technologií vypínání válců (motor může při nízkém zatížení pracovat jako dvouválec). Potvrzeny jsou jak hybridní a plně elektrické verze, tak modely GTI a R. Posledně jmenovaná verze by měla disponovat výkonem kolem 300 koní a pohonem všech čtyř kol. Kupující si budou vybírat mezi šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým dvojspojkovým DSG.
Model nižší střední třídy by měl být opět nabízen jako tří a pětidveřový hatchback, který v budoucnu doplní verze s karoserií kombi a kabriolet. Začátek prodeje se předpokládá na první polovinu roku 2013 s cenou začínající na cca 450 000 Kč.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.