Sedmá generace Golfu má být lehčí, bezpečnější a zábavnější na řízení než kdy dříve. Špionážní fotografie dokazují, že testování nového modelu je v plném proudu. Debut sedmé generace nejprodávanějšího hatchbacku proběhne v říjnu letošního roku na Pařížské Motor Show.
Volkswagen Golf Mk VII bude postaven na zbrusu nové modulární platformě MQB, kterou budou v budoucnu využívat všechny modely nižší střední třídy koncernu Volkswagen. Na nové platformě tak budou postaveny modely Audi A3, Audi TT, Seat Leon a pravděpodobně i nová generace Škody Octavia.
Větší rozsah použití vysokopevnostní oceli by mělo zajistit snížení hmotnosti o 45 kg ve srovnání s šestou generací vozu a to i přes fakt, že nový vůz bude delší, širší a bude splňovat přísnější bezpečnostní kritéria.
Nový model by měl být nejen větší, ale měl by mít i agresivnější vzhled. Přesto se předpokládá, že nedojde k žádné revoluci, spíše k dalšímu vývoji a vylepšení stávajících tvarů a proporcí vozu. Novinkami by měly být ostřejší hrany karoserie, nebo užší přední světlomety.
Nižší hmotnost vozu a nové tří a čtyřválcové benzínové a dieslové motory by měli zajistit nižší spotřebu a emise. Hlavní důraz automobilka klade na motor 1.4 TFSI s technologií vypínání válců (motor může při nízkém zatížení pracovat jako dvouválec). Potvrzeny jsou jak hybridní a plně elektrické verze, tak modely GTI a R. Posledně jmenovaná verze by měla disponovat výkonem kolem 300 koní a pohonem všech čtyř kol. Kupující si budou vybírat mezi šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým dvojspojkovým DSG.
Model nižší střední třídy by měl být opět nabízen jako tří a pětidveřový hatchback, který v budoucnu doplní verze s karoserií kombi a kabriolet. Začátek prodeje se předpokládá na první polovinu roku 2013 s cenou začínající na cca 450 000 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.