Počátkem příštího roku dorazí do showroomů Opelu potažmo Vauxhallu vrcholné provedení modelu Astra. Že se třídveřová Astra GTC designově povedla je nesporné, špičková motorizace jí bude slušet o to více.
Během testování byl přistižen téměř nezamaskovaný exemplář Vauhallu Astra VXR (britská interpretace Astry OPC). Fotografie přinesl AutoExpress.com (ZDE). Ze záběrů je patrný výrazný bodykit, rozšířené blatníky a rozměrné zadní křídlo.
Opel bude čelit konkurenčnímu Golfu R a připravovanému novému Focusu RS, proto nemůže nic ponechat náhodě a proti předcházející generaci výkonově přitvrdí. Předchůdce generoval výkon 240 koní, nástupce nabídne koní 300 a zrychlení na stovku pod šest sekund! Stejně jako Focus RS bude i Astra tento potencál přenášet jen na kola přední nápravy. Golf R zvolil jistější cestu s pohonem všech kol.
Pokud si Opel udrží nastavený dobrý standard svých modelů OPC, je na co se těšit. Insignia i Corsa v provedení OPC se vydařily. Třísetkonový hatchback má tedy všechny předpoklady uspět. Za cenu kolem 25 tisíc liber by se mu to mohlo podařit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?