Počátkem příštího roku dorazí do showroomů Opelu potažmo Vauxhallu vrcholné provedení modelu Astra. Že se třídveřová Astra GTC designově povedla je nesporné, špičková motorizace jí bude slušet o to více.
Během testování byl přistižen téměř nezamaskovaný exemplář Vauhallu Astra VXR (britská interpretace Astry OPC). Fotografie přinesl AutoExpress.com (ZDE). Ze záběrů je patrný výrazný bodykit, rozšířené blatníky a rozměrné zadní křídlo.
Opel bude čelit konkurenčnímu Golfu R a připravovanému novému Focusu RS, proto nemůže nic ponechat náhodě a proti předcházející generaci výkonově přitvrdí. Předchůdce generoval výkon 240 koní, nástupce nabídne koní 300 a zrychlení na stovku pod šest sekund! Stejně jako Focus RS bude i Astra tento potencál přenášet jen na kola přední nápravy. Golf R zvolil jistější cestu s pohonem všech kol.
Pokud si Opel udrží nastavený dobrý standard svých modelů OPC, je na co se těšit. Insignia i Corsa v provedení OPC se vydařily. Třísetkonový hatchback má tedy všechny předpoklady uspět. Za cenu kolem 25 tisíc liber by se mu to mohlo podařit.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.