Během testovacích jízd bylo přistiženo kombi Ibiza ST ve sportovní verzi FR. To by se v sériové podobě mělo ukázat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.
Seat se rozhodl rozšířit nabídku verzí FR pro model Ibiza. Po pětidveřovém hatchbacku a třídveřové sportovní verzi SC se dostane stopadesátikoňový motor i pod kapotu kombi. Přijdou si tak na své i milovníci svižné jízdy a potřebující větší zavazadelník.
Pro pohon rychlého kombíku slouží čtrnáctistovka TSI ve výkonové variantě 150 koní a spolupracující se sedmistupňovou skříní DSG. Vznikne tak konkurence v rámci koncernu pro Škodu Fabii RS Combi, ta ovšem využívá o 30 koní silnější verzi jednotky 1,4 TSI. Ta je u Seatu vyhrazena jen třídveřové verzi Ibizy SC Cupra.
Na snímcích uveřejněných serverem carscoop.blogspot.com si můžete špionážní snímky prohlédnout. Sourozence z řady FR připomene upravenými nárazníky a dvojitou koncovkou výfuku. Není vyloučeno, že by mohla později vzniknout Ibiza ST i ve speciálním provedení Bocanegra vystavená loni jako koncept na srazu koncernu VW ve Wörthersee.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?